نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

فهرستی از مشاغل سبز با همکاری وزارت کار تهیه شد

معصومه ابتکار عصر روز شنبه در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری میان سازمان حفاظت محیط زیست و صندوق کارآفرینی امید با تشکر از ورود این صندوق به بحث محیط زیست و معیشت جایگزین برای اهالی اطراف تالاب ها افزود: موضوع اصلی این تفاهم نامه یکی از مسائل مهم و اولویت دار کشور یعنی آب است که می تواند محدود کننده توسعه و تقدیر آینده کشور باشد.
وی گفت: احیا و حیات تالاب ها نشاندهنده سلامت چرخه آب در آن منطقه است و با این وضعیت شرایط آب، هوا، خاک و کشاورزی آن منطقه مناسب خواهد بود.
رییس سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر اینکه باید با جدیت به مقوله آب بپردازیم اظهار کرد: با امضای این تفاهم نامه همکاری می توان به طور جدی در این زمینه سرمایه گذاری کرد زیرا نگاه زیست بومی مردم به مقوله آب و نحوه مصرف آن برای آینده ایران بسیار مفید است.
ابتکار ادامه داد: از این رو این تفاهم نامه به یکی از کلیدی ترین موضوعات کشور یعنی آب می پردازد که هم راستا با فرمایشات مقام معظم رهبری، اهداف 17 گانه توسعه پایدار، توافق نامه پاریس در خصوص کاهش انتشار گازهای گلخانه ای، کنوانسیون تنوع زیستی و جهت گیری های روز دنیا در مدیریت صحیح زیست بوم ها است.
رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: رییس جمهوری توجه ویژه ای به حفاظت از تالاب ها دارد و بارها بر آن تاکید کرده بر این اساس همکاری بین بخشی در این زمینه شکل گرفته است و اقدامات خوبی هم صورت گرفته است اما با توجه به اهمیت و اولویت آب و کشاورزی سازمان های مرتبط باید بیشتر تلاش کنند.
وی افزود: در زمینه مشارکت و همکاری جوامع محلی اکنون بهترین فرصت را داریم تا خودشان وارد اصلاح الگوی آبیاری، کشت و کسب و کار سازگار با محیط زیست شوند.
وی با بیان اینکه این تفاهم نامه برای 12 تالاب در نظرگرفته شده است افزود: امیدواریم با همکاری صندوق کار آفرینی امید و مردم جوامع محلی بتوانیم برنامه ریزی خوبی برای اشتغال و معیشت مردم بومی هم راستا با مسائل محیط زیست ایجاد کنیم.
به گزارش ایرنا، رییس سازمان حفاظت محیط زیست اظهار کرد: تلاش می کنیم تا قبل از پایان سالجاری گزارش خوبی در خصوص عملکرد این همکاری ارائه دهیم.
ابتکار گفت: جوانان تحصیکرده زیادی در کشور و در حاشیه تالاب ها هستند که می توان با استفاده از توان و پتانسیل آنها و کمک صندوق کارآفرینی امید مشاغلی مانند تولید انرژی های پاک، تصفهیه فاضلاب و بازیافت را ایجاد کرد.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل