نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

استقبال 1000عضو هیات‌ علمی از فرصت مطالعاتی صنعت

مدیرکل ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: یکهزار نفر از اعضای هیات علمی طی سال گذشته در طرح فرصت مطالعاتی در صنعت برای حل مشکلات صنایع شرکت کردند.

به گزارش سیناپرس، محمدسعید سیف روز یکشنبه در سی و ششمین نشست مدیران ارتباط با جامعه و صنعت دانشگاه‌ها، با تشریح اهداف دانشگاه‌ها اظهار داشت: یکی از اصلی‌ترین و اولین ماموریت‌های دانشگاه‌ها تربیت نیروی انسانی بوده است و امروز به دانشگاه‌هایی رسیدیم که دغدغه بهبود وضعیت کشور را دارند.

وی در این نشست که در مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی برگزار شد، افزود: سال گذشته حدود ۱۱ هزار قرارداد با صنایع و دستگاه‌های اجرایی داشتیم و ضروری است با تسهیل شرایط از طریق قانون، مشکلات و موانع رفع شود.

مدیرکل ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم در اولین روز از هفته پژوهش (۱۹ تا ۲۵ آذر) با اشاره به تفاوت بین رشته های مختلف گفت: برای ارتباط با جامعه و صنعت به دلیل تنوع در رشته‌ها، تخصص‌ها و صنایع، فعالیت‌های مختلفی را در نظر گرفتیم و نسخه و روش‌های متنوعی را تدوین و سعی کردیم این نسخه‌ها متنوع باشند و دانشگاه‌ها بسته به شرایط، خودشان انتخاب کنند.

سیف تاکید کرد: تشکیل مراکز هدایت شغلی برای کارورزی و کارآموزی دانشجویان و فرصت‌های مطالعاتی در صنعت از جمله این اقدامات بوده است.

وی در مورد فرصت مطالعاتی در صنعت توضیح داد: سال گذشته هزار نفر از فرصت‌های مطالعاتی تعامل بین دانشگاهیان و صنعت استفاده کردند.

مدیرکل ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم با تاکید بر ضروت ساماندهی قراردادها و رفع مسائل حقوقی و قانونی عنوان کرد: برخی از قوانین در ارتباط با جامعه و صنعت مورد توجه مجلس شورای اسلامی قرار گرفته و در لایحه برنامه هفتم توسعه نیز به این موضوع تاکید شده است.

سیف با بیان اینکه در پایان مراسم امروز، برگزیدگان ارتباط با جامعه و صنعت مورد تقدیر قرار خواهند گرفت؛ گفت: سه دانشگاه و یک پژوهشگاه که تعداد قرارداد ارتباط با صنعت بیشتری داشتند، همچنین ۱۱ عضو هیات علمی برتر در ارتباط با جامعه و صنعت، چهار طرح برگزیده صنعتی وزارت‌خانه‌ها، دو نفر که به موضوع ماموریت‌گرایی و دغدغه‌های منطقه‌ای توجه داشتند، مراکز هدایت شغلی که به بهبود توانمندی شغلی و اشتغال کمک کردند و پنج عضو هیات علمی که آثار خوبی در دستگاه‌های اجرایی و صنعت داشتند، تقدیر می‌شوند.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل