روابط فرهنگی ایران و نیکاراگوئه گسترش می یابد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بنای ما در دولت سیزدهم تعمیق و گسترش روابط فرهنگی ایران و آمریکای لاتین است و به همین منظور ریاست کمیسیون مشترک همکاری ایران و نیکاراگوئه به عهده وزارت فرهنگ قرار گرفته است.

محمدمهدی اسماعیلی در حاشیه همایش بین‌المللی ۱۲۰ سال روابط ایران و آمریکای لاتین که صبح امروز در دانشگاه تهران برگزار شد، با بیان اینکه خبرنگاران شهید غزه و فلسطین با خون مقدس خود این حماسه را در تاریخ ثبت کردند، افزود: جمهوری اسلامی ایران و کشور‌های آمریکای لاتین دارای سابقه مشترک و هر دو زخم خورده استعمار بوده و هستند و در هر دو کشور مردان و بزرگانی برای آزادی قیام کردند و نهضت‌های بزرگ را ایجاد کردند و این علائق تاریخی مشترک به‌رغم هزاران کیلومتر فاصله، ایران و آمریکای لاتین را کنار هم قرارداده است.

محمدمهدی اسماعیلی با اشاره به اینکه در فروردین ماه سال آینده سفری به مقصد کلمبیا خواهد داشت و ریاست کمیسیون مشترک همکاری ایران و نیکاراگوئه به عهده وزارت فرهنگ قرار گرفته است افزود: تقویت و تعمیق روابط دوستانه از طریق ارتباطات فرهنگی موجب مانایی رفاقت و دوستی بین الملل مستقل می‌شود.
گفتنی است، این همایش با توجه به اهمیت توسعه روابط و تبادلات علمی، فرهنگی و رسانه‌ای جمهوری اسلامی ایران و کشور‌های حوزه آمریکای لاتین برای نخستین بار برگزار می‌شود.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا