تعمیق فرهنگی روابط ایران و کشورهای آمریکای لاتین

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در این دولت گسترش تعاملات در اولویت است، کشورهای استعمارگر به ویژه آمریکا به اتحاد ملل مستقل علاقه‌ای ندارند، اما با تقویت روابط و تعمیق آن بر اساس مسائل فرهنگی همکاری میان این کشورها گسترش پیدا خواهد کرد.

به گزارش سیناپرس، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد در حاشیه همایش بین المللی ۱۲۰ سال روابط ایران و آمریکای لاتین در جمع خبرنگاران ضمن گرامیداشت یاد شهدای خبرنگار غزه برای ثبت حماسه طوفان الاقصی اظهار کرد: جمهور اسلامی و کشورهای آمریکای لاتین دارای سابقه تاریخی مشترک هستند، هر دو زخم‌خورده استعمار بودند و هستند.

وی افزود: در هر دو منطقه مردان بزرگانی برای استقرار آزادی و عدالت قیام کردند و نهضت‌های بزرگی را به راه انداختند و این علائق تاریخی مشترک علی‌رغم فاصله هزاران کیلومتری، این کشورها را به یکدیگر نزدیک کرده است.

اسماعیلی بیان کرد: در دولت مردمی آیت‌الله رئیسی بنا بر همکاری جدی و گسترده‌تر در حوزه فرهنگی است، طی چند ماه اخیر بنده ۲ سفر به آمریکای لاتین داشتم و در فروردین سال آینده نیز سفری به کلمبیا خواهم داشت‌.

وی با بیان اینکه ریاست کمیسیون مشترک همکاری ایران و نیکاراگوئه به وزارت ارشاد و فرهنگ واگذار شده است، تصریح کرد: در این دولت گسترش تعاملات در اولویت است، مطمئنا کشورهای استعمارگر به ویژه آمریکا به اتحاد ملل مستقل علاقه‌ای ندارند، اما با تقویت روابط و تعمیق آن بر اساس مسائل فرهنگی همکاری میان این کشورها گسترش پیدا خواهد کرد.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا