نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

تعمیق فرهنگی روابط ایران و کشورهای آمریکای لاتین

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در این دولت گسترش تعاملات در اولویت است، کشورهای استعمارگر به ویژه آمریکا به اتحاد ملل مستقل علاقه‌ای ندارند، اما با تقویت روابط و تعمیق آن بر اساس مسائل فرهنگی همکاری میان این کشورها گسترش پیدا خواهد کرد.

به گزارش سیناپرس، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد در حاشیه همایش بین المللی ۱۲۰ سال روابط ایران و آمریکای لاتین در جمع خبرنگاران ضمن گرامیداشت یاد شهدای خبرنگار غزه برای ثبت حماسه طوفان الاقصی اظهار کرد: جمهور اسلامی و کشورهای آمریکای لاتین دارای سابقه تاریخی مشترک هستند، هر دو زخم‌خورده استعمار بودند و هستند.

وی افزود: در هر دو منطقه مردان بزرگانی برای استقرار آزادی و عدالت قیام کردند و نهضت‌های بزرگی را به راه انداختند و این علائق تاریخی مشترک علی‌رغم فاصله هزاران کیلومتری، این کشورها را به یکدیگر نزدیک کرده است.

اسماعیلی بیان کرد: در دولت مردمی آیت‌الله رئیسی بنا بر همکاری جدی و گسترده‌تر در حوزه فرهنگی است، طی چند ماه اخیر بنده ۲ سفر به آمریکای لاتین داشتم و در فروردین سال آینده نیز سفری به کلمبیا خواهم داشت‌.

وی با بیان اینکه ریاست کمیسیون مشترک همکاری ایران و نیکاراگوئه به وزارت ارشاد و فرهنگ واگذار شده است، تصریح کرد: در این دولت گسترش تعاملات در اولویت است، مطمئنا کشورهای استعمارگر به ویژه آمریکا به اتحاد ملل مستقل علاقه‌ای ندارند، اما با تقویت روابط و تعمیق آن بر اساس مسائل فرهنگی همکاری میان این کشورها گسترش پیدا خواهد کرد.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل