نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

ارزیابی صادراتی، شاه کلید ورود به بازار بین الملل

برای ورود به بازارهای بین المللی پیش از هر چیز باید چالش های بازار را بشناسید و از روش های حل آنها اگاه شوید. فرآیند ارزیابی صادراتی Export Readiness Assessment یا به اختصار ERA این مسیر را به طور تخصصی برای شرکت ها می‌پیماید. ERA فهرستی از زیرساخت ها و شاخص های مورد نیاز برای صادرات و رشد در بازار بین الملل را برای شرکت شما به صورت اختصاصی مشخص می کند. این فهرست مهم ترین سند موردنیاز شرکت شما برای انتخاب استراتژی فروش است. ممکن است ERA شما را رقیب دیگر شرکت های فعال در بازار دیگر کشورها نشان دهد، یا عملا ورود به بازار جدید را دره مرگ شرکت تان تشخیص دهد.

فرآیند ارزیابی در باشگاه شرکت های صادراتی دانش بنیان

ارزیابی صادراتی یک فرآیند تخصصی است و باید توسط کارشناسان ارزیاب انجام شود. باشگاه شرکت های صادراتی دانش بنیان IHTECC با بررسی و مطالعه مدل های ارزیابی روز دنیا، یک مدل جامع ارزیابی صادراتی ایجاد کرده و اقدام به ارزیابی صادراتی شرکت های دانش بنیان می کند. ارزیابی صادراتی یکی از سه ماموریت مهم این باشگاه در راستای ارتقا برند ملی در سطح بین الملل است. جهت آشنایی بیشتر با باشگاه شرکت های دانش بنیان صادراتی و ماهیت آن، اینجا را بخوانید.

همچنین جهت اعطای حمایت ها به شرکت های دانش بنیان به صورت هدفمند، نیاز به تشخیص سطح صادراتی شرکت هاست. این سطح با ارزیابی صادراتی ERA مشخص می شود که در چهار بخش زیر انجام می شود:

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل