نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

آغاز عملیات ساخت بلندترین برج جهان

امارات متحده عربی در حال اجرای پروژه ای است که در آن بلندترین برج جهان در شهر دبی ساخته خواهد شد. این پروژه که با نام برج بندر دبی یا Tower at Dubai Creek Harbor معرفی شده است، با بودجه ای برابر با یک میلیارد دلار ساخته خواهد شد.

پیش بینی می شود این پروژه تا سال 2020 میلادی به اتمام رسیده و به این ترتیب عنوان  بلندترین ساختمان جهان با ارتفاع 828 متر که در اختیار برج الخلیفه قرار دارد به این برج جدید اختصاص خواهد یافت. گفتنی است برج الخلیفه در نزدیکی این برج جدید واقع شده است. بر اساس طرح های ارائه شده برای اجرای این پروژه، اعلام شده است که  این برج جدید در حدود 928 متر ارتفاع خواهد داشت.

عملیات کلنگ زنی و افتتاح این پروژه روز دوشنبه دهم اکتبر برابر با نوز دهم مهر ماه انجام شده و در آن مقامات ارشد کشور امارات متحده عربی حضور داشتند. از جمله مهمترین افراد حاضر در این برنامه می توان به شیخ محمد بن راشد آل مکتوم حاکم دبی ، اشاره کرد که رسما این پروژه را افتتاح کرد.

پیش بینی می شود این پروژه تا سال 2020 میلادی به اتمام رسیده و به این ترتیب عنوان  بلندترین ساختمان جهان با ارتفاع 828 متر که در اختیار برج الخلیفه قرار دارد به این برج جدید اختصاص خواهد یافت. گفتنی است برج الخلیفه در نزدیکی این برج جدید واقع شده است. بر اساس طرح های ارائه شده برای اجرای این پروژه، اعلام شده است که  این برج جدید در حدود 928 متر ارتفاع خواهد داشت. معمار ارشد و سرپرست این پروژه نیز سانتیاگو کالاتراوا ، معمار مشهور اسپانیائی است که طراحی این برج نیز توسط وی ارائه شده است. سرمایه گذار اصلی طرح بلند ترین برج جهان نیز شرکت املاک و سازه اعمار معرفی شده است. این شرکت یکی از مشهورترین شرکت های فعال در زمینه توسعه املاک ، هتلداری، خدمات مالی و گردشگری در امارات متحده عربی محسوب شده و تا کنون پروژه های متعددی را در کشورهای مختلفی از قاره های آسیا و آفریقا اجرا کرده است که از جمله مشهور ترین آن ها می توان به برج خلیفه دبی و کتابخانه اسکندریه اشاره کرد.

منبع: xinhuanet

ترجمه: فاطمه کردی

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل