همکاری ایران و اتریش در علوم زیستی

به گزارش معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، فردریش اشتیفت در نخستین جلسه کارگروه مشترک فناوری ایران و اتریش گفت: تا سال آینده نخستین بانک اتریشی در ایران راه‌اندازی خواهد شد و از این طریق همکاری‌های مالی میان دو کشور افزایش می یابد.

وی افزود: اوایل سال آینده تبادل هیات ایرانی و اتریشی صورت خواهد گرفت و این هیات‌ها از دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشور میزبان بازدید خواهند کرد.

سفیر اتریش در ایران خاطرنشان کرد: کشور اتریش در زمینه زباله‌سوزها، آلودگی هوا و گسترش حمل و نقل تهران نیز با ایران همکاری‌های گسترده‌ای خواهد داشت و در زمینه علوم زیستی نیز علاقه‌مند همکاری با ایران هستیم.

وی اظهار داشت: کشور اتریش منتظر بازدید معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری ایران از این کشور است و مدتی است که دعوت‌نامه خود را به معاون علمی ارائه کرده است.

سفیر اتریش در ایران تاکید کرد: یک هیات از کشور اتریش اواخر امسال به ایران سفر خواهند کرد تا در زمینه گسترش همکاری‌های هوا و فضا با یکدیگر مذاکراتی داشته و از دستاوردهای ایران بازدید کنند.

در این جلسه که نمایندگانی از وزارت علوم، تحقیقات و اقتصاد اتریش حضور داشتند مقرر شد جلسات دو کشور وارد مرحله تعریف پروژه شده و در نهایت به عقد قرارداد میان دو کشور برسد.

همچنین در این جلسه زمینه‌های مورد علاقه همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ایران و وزارت علوم، تحقیقات و اقتصاد اتریش میان دو کشور تبادل شد.

در این جلسه مقرر شد حوزه فعالیت و همکاری بین دو کشور گسترده تر شده و این همکاری‌ها با مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری نیز صورت گیرد.

بر اساس توافقات صورت گرفته در این جلسه قرار شد هیاتی تخصصی از ایران برای بازدید از نمایشگاه ها و مراکز علمی کشور اتریش به این کشور سفر کرده و هیاتی نیز از این کشور برای شرکت در نمایشگاه اینوتکس به ایران بیایند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا