نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

همکاری ایران و اتریش در علوم زیستی

به گزارش معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، فردریش اشتیفت در نخستین جلسه کارگروه مشترک فناوری ایران و اتریش گفت: تا سال آینده نخستین بانک اتریشی در ایران راه‌اندازی خواهد شد و از این طریق همکاری‌های مالی میان دو کشور افزایش می یابد.

وی افزود: اوایل سال آینده تبادل هیات ایرانی و اتریشی صورت خواهد گرفت و این هیات‌ها از دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشور میزبان بازدید خواهند کرد.

سفیر اتریش در ایران خاطرنشان کرد: کشور اتریش در زمینه زباله‌سوزها، آلودگی هوا و گسترش حمل و نقل تهران نیز با ایران همکاری‌های گسترده‌ای خواهد داشت و در زمینه علوم زیستی نیز علاقه‌مند همکاری با ایران هستیم.

وی اظهار داشت: کشور اتریش منتظر بازدید معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری ایران از این کشور است و مدتی است که دعوت‌نامه خود را به معاون علمی ارائه کرده است.

سفیر اتریش در ایران تاکید کرد: یک هیات از کشور اتریش اواخر امسال به ایران سفر خواهند کرد تا در زمینه گسترش همکاری‌های هوا و فضا با یکدیگر مذاکراتی داشته و از دستاوردهای ایران بازدید کنند.

در این جلسه که نمایندگانی از وزارت علوم، تحقیقات و اقتصاد اتریش حضور داشتند مقرر شد جلسات دو کشور وارد مرحله تعریف پروژه شده و در نهایت به عقد قرارداد میان دو کشور برسد.

همچنین در این جلسه زمینه‌های مورد علاقه همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ایران و وزارت علوم، تحقیقات و اقتصاد اتریش میان دو کشور تبادل شد.

در این جلسه مقرر شد حوزه فعالیت و همکاری بین دو کشور گسترده تر شده و این همکاری‌ها با مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری نیز صورت گیرد.

بر اساس توافقات صورت گرفته در این جلسه قرار شد هیاتی تخصصی از ایران برای بازدید از نمایشگاه ها و مراکز علمی کشور اتریش به این کشور سفر کرده و هیاتی نیز از این کشور برای شرکت در نمایشگاه اینوتکس به ایران بیایند.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل