رو نمائی از فناوری های برتر دنیا در نمایشگاه آسه آن

آ سه آن یا اتحادیه کشورهای جنوب شرقی آسیا در حقیقت یک اتحادیه مشترک بین کشورهای جنوب شرقی آسیا است که در حوزه های سیاسی، ، اقتصادی و فرهنگی فعالیت می کند. این سازمان در سال 1967 میلادی و توسط کشورهای تایلند، اندونزی، مالزی ، فیلیپین و سنگاپور تاسیس شد و دلیل اولیه شکل گیری آن مقابله با نفوذ کمونیسم عنوان شده است. امروزه کشورهای کمونیستی آن روزگار مانند ویتنام نیز به عضویت این سازمان در آمده و آسه آن به عنوان یکی از مهمترین سازمان های اقتصادی ، فرهنگی و سیاسی در جهان شناخته می شود.

از جمله مهمترین فناوری های ارائه شده در این نمایشگاه می توان به انواع خودروهای الکتریکی اشاره کرد که توسط کشورهای آسیائی طراحی و ساخته شده اند.  صنایع روباتیک و گجت های پوشیدنی بخش دیگری از این نمایشگاه را تشکیل دادند که از جمله مهمترین آثار این حوزه می توان به دست روباتیک قابل کنترل اشاره کرد.

نمایشگاه ویژه سال جاری این سازمان که سیزدهمین نمایشگاه در نوع خود محسوب می شد با حضور کشورهای مختلف قاره آسیا برگذار شده و در آن انواع فناوری های مدرن، تجهیزات برتر، صنایع و تولیدات صنعتی در کنار صنایع دستی و آثار کشورهای مختلف آسیائی ارائه شد. این نمایشگاه به میزبانی شهر نانینگ ، مرکز استان گوانگ ژی فعالیت خود را آغاز کرده و با موفقیت به پایان برد. از جمله مهمترین فناوری های ارائه شده در این نمایشگاه می توان به انواع خودروهای الکتریکی اشاره کرد که توسط کشورهای آسیائی طراحی و ساخته شده اند.  صنایع روباتیک و گجت های پوشیدنی بخش دیگری از این نمایشگاه را تشکیل دادند که از جمله مهمترین آثار این حوزه می توان به دست روباتیک قابل کنترل اشاره کرد.

شرکت های مشهوراینترنتی مانند علی بابا نیز در این نمایشگاه به معرفی امکانات و ویژگی های جدید خود پرداختند. فناوری واقعیت مجازی و تجهیزات جانبی مرتبط با آن نیز از دیگر بخش های قابل توجه این نمایشگاه محسوب می شد.

در نمایشگاه سال جاری آسه آن، توجه ویژه ای به فناوری چاپگرهای سه بعدی شده و آثار مختلفی که به کمک این فناوری ساخته شده بودند به معرض نمایش گذاشته شد.

منبع: xinhuanet

ترجمه: احسان محمدحسینی

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا