بشقاب پرنده ناسا در راه مریخ

آژانس فضانوردی آمریکا که طی یک دهه گذشته موج تازه ای از برنامه های فضایی برای رسیدن به مریخ را آغاز کرده است حالا در فکر اعزام فضانورد به این سیاره است و در این میان ارسال محموله به مریخ هم از جمله اولویت هاست.

بر اساس برنامه ریزی های از پیش صورت گرفته قرار است در هفته های پیش رو آزمایش جالب توجهی درخصوص بشقاب پرنده فوق مدرن ناسا انجام شود.

این سیستم فضایی که فعلا به عنوان یک فضاپیمای آزمایشی معرفی شده، LDSD نام دارد که درحقیقت بخشی از تلاش گسترده ای برای ارسال محموله های باری به مریخ است. این سیستم فضایی در آزمایشگاه پیش رانش جت ناسا در کالیفرنیا طراحی و ساخته شده است.

سیستم طراحی شده 3175 کیلوگرم وزن و 4.6 متر قطر دارد. مهندسان ناسا با دقت و وسواس خاصی بر روی این فضاپیمای باری کار کرده اند. آنها به این نتیجه رسیده اند که با چرخش بشقاب پرنده در حین پرواز توزیع بار در آن به بهترین نحو ممکن صورت می گیرد.

بر اساس اعلام رسمی ناسا، چنین بشقاب پرنده ای با استفاده از چتر نجات بزرگی که 31 متر قطر دارد بر روی مریخ فرود خواهد آمد، حال آنکه چتر فرود روبات "کنجکاوی" – که هم اکنون در مریخ در حال حرکت است- 15.5 متر قطر داشت.

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا