کمیسیون مشترک علمی آلمان و ایران راه‌اندازی می‌شود

به گزارش معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، جورج شوته در جلسه ای که با معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد گفت: ما طی دوره های گذشته یاد گرفته ایم که باید عمل گرا باشیم و در همین راستا قصد داریم یک کمیسیون علمی از سال ۲۰۱۷ تشکیل دهیم تا در این کمیسیون علمی مشترک با ایران، همکاری های علمی و فناورانه را تعریف کنیم.

وی افزود: البته تنظیم قرارداد جدید نباید مانع همکاری های مشترک ایران و آلمان شود و باید در این فرصت، پروژه های مشترک همکاری نیز برای دو کشور تعریف کنیم.

به گفته شوته، کشور آلمان در زمینه پروژه های بین‌المللی تجربیات خوبی دارد که در این زمینه آماده ارائه مشاوره و کمک به ایران است.

وی تصریح کرد: باید هر دو کشور برای توسعه روابط تلاش کنند و از پروژه های مشترکی که در آینده وجود خواهد داشت حمایت های لازم را صورت دهند.

در این جلسه هیات آلمانی متشکل از معاون وزیر آموزش و تحقیقات آلمان، مدیر کل وزارت آموزش و تحقیقات، مشاور وزیر آموزش و تحقیقات، کارشناس میز ایران و کشورهای منطقه وزارت آموزش و تحقیقات، مشاور وزارت آموزش و تحقیقات، نماینده آکادمی Leopoidina، رئیس موسسه تبادلات آکادمیک (DAAD)، معاون موسسه فدرال آموزش فنی و حرفه ای، نماینده موسسه تحقیقاتی فراون هوفر ، نماینده انجمن علمی Senkenberg، نماینده انجمن تحقیقاتی آلمان و همچنین نمایندگانی از معتبرترین موسسات علمی آلمان نظیر رییس بنیاد تحقیقات آلمان (DFG) و انجمن ماکس پلانک نیز حضور داشتند.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا