نمایش 2088 دستاورد فناورانه در هفته پژوهش

سجاد محمدعلی‌نژاد معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم صبح امروز در نشست خبری هفته پژوهش و فناوری اعلام کرد همزمان با هفته پژوهش تعداد ۲۰۸۸ محصول در حوزه‌های اپتیک، نانو، تجهیزات سخت افزار برق، فناوری اطلاعات، فناوری دارو، تجهیزات پزشکی و صنعت هوافضا به نمایش در خواهد آمد.

به گزارش سیناپرس، نشست خبری هفته پژوهش و فناوری صبح امروز با حضور سجاد محمدعلی‌نژاد معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم و پیمان صالحی، معاون پژوهش وزیر و رئیس ستاد گرامیداشت هفته برگزار شد.

وی با بیان اینکه در نمایشگاه امسال همزمان با هفته پژوهش بخشی از دستاوردهای حوزه فناوری ارائه خواهد شد، افزود: تعداد ۲۰۸۸ محصول در حوزه‌های اپتیک، نانو، تجهیزات سخت افزار برق، فناوری اطلاعات، فناوری دارو، تجهیزات پزشکی و صنعت هوافضا به نمایش در خواهد آمد.

معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم با اشاره به اینکه ۵۱محصول جدید امسال ثبت نام کرده‌اند، ادامه داد: در نمایشگاه هفته پژوهش ۱۴۵٠ محصول مربوط به دانشگاه‌ها، ۲۱۳محصول مربوط به پژوهشگاه‌ها، ۲۴۶محصول مربوط به پارک‌های علم و فناوری، ۱۳۴ محصول مربوط به مراکز رشد و ۴۵محصول مربوط به سایر سازمان‌ها است.

وی افزود: برخی محصولات نیز سطح گذاری شده‌اند و براساس فرصت‌های جلوگیری از ارزبری و کاربردی بودن آنها دسته بندی شده‌اند که در نهایت ۵۷ محصول در مرحله ارزیابی برای رونمایی در نمایشگاه قرار دارند و در نظر داریم ۲۵ محصول امسال رونمایی خواهند شد.

محمدعلی‌نژاد تصریح کرد: در حاشیه نمایشگاه هفته پژوهش ۱۵ کارگاه تخصصی بر اساس نیازسنجی‌های صورت گرفته برای پژوهشگران برگزار خواهد شد.

وی همچنین به پژوهشگران فناور برگزیده اشاره کرد و گفت: ۱۷۶ فناور از سراسر کشور معرفی و انتخاب شدند و ارزیابی‌های اولیه پایان یافته است؛ هفته آینده طی مراسی از این فناوران تقدیر خواهد شد.

محمدعلی‌نژاد در این نشست با اعلام آماری از واحدهای فناور گفت:  در حال حاضر تعداد واحدهای فناور در پارک‌های علم و فناوری 12164 بوده و 113998 نفر نیز در این واحدها مشغول کار هستند.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا