نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

22هسته و واحد فناور در مرکز رشد واحدهای فناوری هرمزگان پذیرش شدند

پویان ادیبی عصر یکشنبه در این خصوص به ایرنا اظهار داشت: براساس برنامه در شش ما اول باید 15 هسته و واحد فناور جذب مرکز رشد واحدهای فناور می شدند که اکنون با پذیرش 22 هسته و واحد فناوری 15 درصد از برنامه پیش بینی شده سال نیز جلوتر هستیم.
وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا در خصوص مشکل کمبود فضای فیزیکی برای استقرار این هسته ها و واحدهای فناور ، نیز بیان کرد : پارک علم و فناوری هرمزگان به دلیل نوپا بودن با این مشکل رو به رو است که امید می رود با همراهی سایر مسئولان استان برطرف شود.
مدیر مرکز رشد واحدهای فناور پارک علم و فناوری در خصوص رشته های فعالیت واحدها و هسته های پذیرش شده نیز ابراز داشت: بیشترین پذیرش مربوط به حوزه فناوری اطلاعات است که براساس فرایندهای تعیین شده شش شرکت در این حوزه وارد مرحله رشد مقدماتی شده اند.
وی ابراز داشت: ایجاد بستر ساخت آموزشگاه مجازی در فضای ابری در کمتر از یک دقیقه ، نرم افزار خبر ، سامانه خرید گروهی، نرم افزار سفارش اینترنتی غذا ، سامانه هوشمند زمان بندی مدیریت سرویس­ های کارگاه های تعمیرات ، فروش برخط ماهی و آبزیان دریایی از جمله ایده محورهای بخش فناوری اطلاعات است.
ادیبی با اشاره به پذیرش شش واحد فناور در حوزه شیمی ، خاطرر نشان کرد : سینی های جدید برج تقطیر از نوع سانتریفیوژ کلاهک مخروطی و دریچه ای ثابت ، طراحی و ساخت تجهیزات تولید سریع نیتروژن از هوا و دستگاه رطوبت سنج فوتونی گازها از ایده محوری های پذیرش شده بخش شیمی به شمار می روند.
وی اشاره کرد: یازده ایده محوری در زمینه های عمران، تاسیسات، فناوری های دریایی، صنایع دستی، داروسازی، پلیمر، و مکانیک پذیرش شدند.
ادیبی بیان داشت: این ها در محورهای ساخت مواد افزودنی خاک و بتن، طراحی و ساخت دستگاه فیلتر آب استحصال شده از پشت بام ساختمان ، تولید انواع جلبک های دریایی به عنوان مکمل کنسانتره دام ، طیور و آبزیان ، تلفیق لباس سنتی و مدرن' ، توربین بادی مگنوس با استوانه دوار ، طراحی سیستم جامع آبیاری هوشمند ، دستگاه رطوبت سنج فوتونی گازها ، مجموعه کتاب های آموزش ( الفبای کسب و کار) برای سنین هفت تا 12 سال ، بلوک پلیمری شیشه ای با نام اختصاری (G.P.B) ، تولید انواع پروتز‏های پیشرفته کربنی (پنجه مصنوعی کربنی) ، ساخت عروسک بر اساس روانشناسی کودک ، کاربست دانش نانو در تصحیح فرایند ها و مدیریت تولید با رویکرد توسعه پایدار ، تولید آلیاژ چسبی رزین فنولیک نووالاک/ لاستیک نیتریل بوتادی ان با خواص مکانیکی بالا ، تولید توربین بادی مکنوس با استوانه دوار و داروی گیاهی بیماری پوستی جرب یا گال هستند.
مدیرمرکز رشد واحدهای فناور پارک علم وفناوری هرمزگان اضافه کرد: امید می رود با حمایت های پارک علم و فناوری هرمزگان بتوان پس از تولید محصول شاهد سود آوری واحدهای مذکور بود.

خروج از نسخه موبایل