عاقبت اعتیاد مادران به اینترنت

نیسا محمودی روانشناس در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره اهمیت تربیت فرزند گفت: تربیت فرزندان امری بسیار حساس و مهم است، نقش مادر در این مسئله بسیار تاثیرگذار است.
 
وی تصریح کرد: مادرانی که وقت و زمان خود را به جای آنکه به تربیت و آموزش فرزندان خود بگذرانند، ساعت‌ها در فضای مجازی سیر می کنند، آسیب های فراوانی را بر پیکره خانواده وارد می کنند.
 
محمودی اظهار کرد: بی حوصلگی، اضطراب، استرس، پرخاشگری و میل به تنهایی از نشانه ها و نتایج اعتیاد به اینترنت و فضای مجازی است.
 
این روانشناس تصریح کرد: توجه نداشتن به حضور فرزندان، بی توجهی به خواسته های آنها و بی تفاوتی به نقش مادری باعث دوری گزیدن فرزند از کانون خانواده می شود که تاثیر بسیار مضری برجامعه است.
 
وی عنوان کرد: احساس تنهایی، عدم اعتماد به نفس و نیاز به مطرح شدن، منجر به اعتیاد خانم‌ها به فضای مجازی شده که ایجاد تعاملات، افزایش گفتگوهای خانوادگی و نقش همسران در این زمینه بسیار با اهمیت و تاثیر گذار است.
 
محمودی بیان کرد: بی حوصلگی، خستگی زودرس و بی‌خوابی های ناشی از گشت و گذار طولانی در فضای مجازی، ارتباط و تعاملات خانوادگی و زناشویی را تحت تاثیر قرار می دهد.
 
این روانشناس با تاکید بر مفید بودن رسانه های مجازی در صورت استفاده مثبت و صحیح از آن افزود: داشتن برنامه ریزی و استفاده کنترل شده در استفاده از این رسانه ها، نقش چشمگیری در جلوگیری از آسیب رسانی به تعاملات خانوادگی دارد. 
 
وی تاکید کرد: اینترنت و فضای مجازی مانند کشتی می مانند که اگر سکان آن در دست نباشد، قطعا افراد در تلاطم زندگی باطوفان مواجه می شوند.
No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا