نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

باید الگوی رفتاری مردم نسبت به طبیعت اصلاح شود

به گزارش ایرنا معصومه ابتکار در جمع سازمانهای مردم نهاد، نمایندگان 'اچ.اس.ای' و دانشگاهیان در سرسرای شهدای دولت استانداری کرمانشاه افزود: این استان دارای منابع طبیعی ارزشمندی در زمینه گردشگری است و تا زمانی که الگوی رفتاری برخی در زمینه آلوده کردن آب و خاک اصلاح نشود نمی توان به جایی رسید.

وی نامگذاری کرمانشاه به عنوان استان دوستدار محیط زیست توسط استاندار را ایده ای بکر تلقی کرد و گفت: باید در تمامی زمینه ها اقدامی برای جلب مشارکتهای مردمی در راستای بهبود شاخصهای زیست محیطی، اصلاح الگوهای کشاورزی و حفاظت از منابع آبی انجام شود و این مهم نیازمند مدیریتی صحیح است.

وی افزود: دولت یازدهم از ابتدای کار نگرش و حساسیت ویژه ای به مسئله زیست محیطی داشته و در طول این مدت به دستاوردهای مطلوبی رسیده که کاهش تورم و حل و فصل موضوع هسته ای نمونه ای از این موفقیتها است.

به گفته ابتکار ،ایجاد فضای باز برای گفت و گوهای اجتماعی در بین دانشگاهیان و سازمانهای مردم نهاد در دولت یازدهم نشان دهنده اعتقاد این دولت به تاثیر فعالیت سمن ها در توسعه کشور است.

* اجماع سازی گروه ها تمرین دموکراسی

رییس سازمان حفاظت از محیط زیست کشور از اجماع سازی گروه ها با عقاید متفاوت به عنوان تمرینی برای دموکراسی یاد کرد و گفت: مذاکرات هسته ای در مقابل قدرتهای جهانی با اختلاف نظرهای متعدد نمونه ای از مدنی شدن و پیمودن فرآیند مردم سالاری است.

ابتکار از نامگذاری ارزنده سال به عنوان هدیه مقام معظم رهبری به دولت و ملت یاد کرد و افزود: ورود سازمانهای مردم نهاد در برنامه ریزی و سیاست گذاری برنامه های کشوری موجب اجرای بهتر پروژه ها خواهد بود و این سازمانها در واقع نقشی کلیدی در توسعه کشور دارند.

* برگزاری اتاق فکر زیست محیطی در هر استان

رییس سازمان حفاظت از محیط زیست از برگزاری اتاق فکر محیط زیست برای هر استان به عنوان یک پیشنهاد یاد کرد و ادامه داد: با برگزاری این اتاق شاهد گفت و گو هم اندیشی اساتید و نخبگان داتنشگاهی برای رسیدن به توسعه ای پایدار خواهیم بود.

وی با تاکید بر اینکه پژوهش در عرصه محیط زیست بسیار تخصصی است، اظهار کرد: باید از توانمندی دانشگاهیان و نخبگان برای ایجاد هم پیمانی و خروج کشور از مشکلات زیست محیطی استفاده کرد.

دیدار با کارکنان محیط زیست استان، دیدار با استاندار و معاونین وی، نشست با سازمانهای مردم نهاد حوزه محیط زیست، بازدید از سایت بازیافت زباله های خانگی (سراب قنبر) حضور در نشست شورای اداری و کنفرانس مطبوعاتی با خبرنگاران از جمله برنامه های سفر یک روزه رییس سازمان حفاظت از محیط زیست به کرمانشاه است.
 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل