نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

نیاز صنعت برق کشور به قطع‌کننده‌ها و مقره‌های کامپوزیتی رفع شد

محمد خورده‌چی مدیرعامل شرکت صنعت درود کلیدبرق با اشاره به فعالیت این شرکت در حوزه برق گفت: این شرکت با تولید سکسیونر (قطع کننده)24  کیلو ولت LBS و  فیوز دار توانسته است نیاز صنعت برق کشور به این محصول را تامین کند.

این فعال فناور به تولید قطع‌کننده مطابق با استانداردهای بین‌المللی اشاره کرد و افزود: این قطع‌کننده‌ها درCESI  ایتالیا به‌عنوان یکی از معتبرترین آزمایشگاه‌های فشار قوی جهان، آزمون‌های ارزیابی کیفیت را با موفقیت گذراند و سپس گواهی انجام آزمون‌های یادشده از شرکت توانیر اخذ شد.
خورده‌چی به کاربرد مقره‌های کامپوزیتی در دکل‌های برق اشاره کرد و گفت: خطوط انتقال و توزیع نیرو علاوه بر كابلهایی كه جریان الكتریكی را هدایت می كنند به عایق های الكتریكی (مقره های الكتریكی) كه كابل ها را از دكل های فولادی نگهدارنده شان جدا می كنند نیاز دارند.

وی افزود: عایق های الكتریكی متداول ، سرامیكی یا شیشه ای هستند . این مواد در كنار ویژگی های خوبی هم چون نارسانایی و مقاومت آب و هوایی ، دارای معایبی چون سنگینی وزن و شكست آسان نیز هستند و به هنگام آلودگی دچار افت ولتاژ استقامت می شوند که در مقره‌های تولیدی این شرکت کارایی و کیفیت لازم لحاظ شده است.
وی به تولید مقره های کامپوزیتی را تا رده توزیع 33 کیلو ولت اشاره کرد و گفت: در این زمینه بعنوان تولید کننده نمونه صنعت برق ایران انتخاب شد و سپس مقره‌های کامپوزیتی تا رده انتقال  400 کیلو ولت  پس از طراحی و تحلیل میدان، برای اولین بار در ایران نمونه سازی شد و به لحاظ بکارگیری روش تولید یکپارچه این قبیل مقره ها، کشور گام بلندی در تولید این محصول برداشت.
این فعال فناور به زمینه صادرات تولیدات خود به دیگر کشورها اشاره کرد و گفت: تولیدات این شرکت در شبیه‌سازی طراحی وتحلیل میدان الکتریکی در رده انتقال از بسیاری شرکتهای مطرح بین المللی کمترین ومتعادل ترین مقدار میدان الکتریکی  را بدست آورده است.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل