تجاریسازی «دستگاه سرمایش و گرمایش دو مرحلهای»
مهدی خیرالدین، مدیر شرکت دانشبنیان طراح این دستگاه مبتکرانه اظهار کرد: نمونه اولیه این دستگاه در مدت 6 ماه ساخته شده است.وی طراحی سامانه هوشمند تشخیص دما در دو حالت تابستانه و زمستانه را از مزیتهای این سوپر ایر واشر دانست و گفت: حسگرهای دمایی دستگاه در محیط نصبشده و با حساسیت یک درجه سانتیگراد بهصورت خودکار راهاندازی شده و دمای محیط را متعادل میکنند.
خیرالدین افزود: برای کاربری تخصصی و آسانتر، قابلیت فیلتر هوای آلوده نیز به دستگاه اضافه شده است که قادر است با فیلترهای قابل تعویض کربن اکتیو برای حذف بو، فیلترهای ویژه ذرات ریز و فیلترهای مناسب محیطهای ضد عفونی شده و اتاقهای تمیز مراکز آزمایشگاهی، هوای مطلوبتری را ایجاد کند.
وی همچنین از نصب پمپهای دارای تصفیه آب در بخش سرمایشی این دستگاه خبر داد و افزود: بخش سرماساز دستگاه در استانهایی که آب شهری دارای سختی بالاتری هستند، نیز بهخوبی کار میکند.
مدیر عامل این شرکت دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان تصریح کرد: این دستگاه بر اساس استانداردهای اروپا و با پروفیلهای پرولم ساخته شده و علاوه بر آن بدنه این دستگاه بهصورت ساندویچ پنل گالوانیزه با قابلیت عایق حرارتی طراحی شده است و شاسی آن نیز برای جلوگیری از پوسیدگی در محیطهای خاص از آلومینیوم است.
به گفته وی، این دستگاه با سه درجه سنجش 25، 35 و 50 هرتز کار سرمایش و گرمایش محیطهای بزرگ نظیر سالن واحدهای صنعتی، سالنهای همایش، سالنهای پذیرایی و لابی هتلها و حتی محیطهای تخصصی بیمارستانی و آزمایشگاهی را انجام میدهد.
خیرالدین با بیان اینکه این سوپر ایر واشر دانشبنیان مبتنی بر سفارش و مختصات درخواستی مشتری طراحی و ساخته میشود، خاطرنشان کرد: به منظور بازاریابی خارجی، در کنار طراحی و ساخت این دستگاه، اتاقک ویژه تست نیز طراحی و ساخته شده است که میتواند با شبیه سازی دما، رطوبت و دبی هوای شهرهای مختلف ایران و کشورهای دیگر در شرایط ایستا، بازخورد سرمایشی و گرمایشی دستگاه را برای ارائه به مشتریان در قالب جدولهای تخصصی نشان دهد.
به گزارش ایسنا، خیرالدین این دستگاه را با همکاری مازیار کاظمی بعنوان طراح قسمت مکانیکال و بهزاد دانایی بعنوان طراح بخش برق ساخته و تاکنون علاوه بر نمونه اولیه، چهار دستگاه از آن در شهرکهای صنعتی و مجتمعهای تجاری شهرهای سمنان، تهران و تبریز نصب و راهاندازی شده است و بازاریابی صادراتی آن در عراق و ترکیه در حال پیگیری است.
No tags for this post.