نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

کاهش کمردرد با پیراهن های هوشمند

با توجه به مدت‌زمانی که هرروز پشت میز بی‌حرکت می‌نشینیم و با پشتی خمیده به صفحه‌ی نمایشگر نگاه می‌کنیم، جای تعجب است که تعداد بیشتری از مردم به بدحالتی ستون فقرات مبتلا نگشته‌اند. به‌تازگی آدلا هلس محصول تروپاسچر را رونمایی کرده است، پیراهنی که برای کاهش کمردرد و بهبود بخشیدن به نحوه‌ی نشستن ما طراحی‌شده است.

الآن که در حال خواندن موضوعی درباره‌ی درست نشستن هستید، ممکن است سعی کنید که کمی راست‌تر بنشینید. این همان ایده‌ی تروپاسچر می‌باشد. با استفاده از آخرین دستاوردها، نانو حسگرها در محصولی قابل شستشو و قابل‌انعطاف قرار داده‌شده است. این حسگرها برای اندازه‌گیری حرکت ستون فقرات با حساسیت نیم درجه طراحی‌شده‌اند و قادرند که به‌صورت لحظه‌به‌لحظه اطلاعات آن را در اختیار کاربر قرار دهند.

وقتی‌که تروپاسچر متوجه تکیه دادن و یا خم شدن بیش‌ازاندازه شود، قسمت موردنظر را لرزانده تا کاربر متوجه شده و درست‌تر بنشیند؛ و با صاف نشستن می‌توان از بروز کمردرد و خستگی جلوگیری کرد. شبیه به دستگاه دویدن هوشمند سنسوریا، پیام‌رسان و کنترل‌کننده‌ی اعمال در مرکز این پیراهن قرار داده‌شده است، اما به‌جای زیر نظر گرفتن اطلاعات مربوط به تندرستی، تروپاسچر بر روی ستون فقرات و عضلات مرکزی تمرکز دارد.

تروپاسچر همچنین دارای اتصال بلوتوث بوده و قادر است که اطلاعات اندازه‌گیری شده را به نرم‌افزار رایگان تروپاسچر بفرستد. به‌وسیله‌ی این نرم‌افزار (سازگار با دستگاه‌های اندروید، ویندوز و آی او اس)، کاربران می‌توانند اطلاعات گرافیکی مربوط به ستون فقرات خود، همراه با پیشرفت‌های خود در درست نشستن را به‌صورت لحظه‌به‌لحظه ره‌گیری کنند. تروپاسچر برای بهبود وضعیت راه رفتن، نرمش و یا فعالیت‌های دلخواه دیگر نیز حالت‌های اضافه‌ی دیگری برای نرم‌افزار مربوطه در نظر گرفته است. کسانی که خواستار نظارت بیشتر بر ستون فقرات خود هستند می‌توانند حالت‌های مقدماتی، متوسطه و یا پیشرفته را انتخاب کنند.

به گزارش فردانما،پیراهن هوشمند تروپاسچر برای رسیدن به سقف ۵۰ هزار دلار در وب‌سایت ایندیگوگو در حال دریافت پشتیبانی مالی است. پشتیبانان می‌توانند با پرداخت ۹۹ دلار یک پیراهن را پیش‌خرید کنند که فقط ۵۰ درصد قیمت بازار این پیراهن خواهد بود. با این کار می‌توان اندازه، رنگ و یا نوع مردانه یا زنانه بودن پیراهن را هم انتخاب کرد.

اگر کیفیت و ساخت محصول مطابق با برنامه پیش رود، پشتیبان‌ها می‌توانند در ماه می سال ۲۰۱۶ پیراهن خود را دریافت کنند.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل