محققان دانشکده مدیریت هتل، غذا و آزمایشگاه برند دانشگاه کرنل، در این مطالعه، تأثیر ارائه تخفیف هزینه، پاداش، کارت هدیه، کوپن خرید را در ترغیب مردم به مصرف غذاهای سالم در رستوران ها مورد ارزیابی قرار دادند.
از 178 دانشجو در مورد احتمال خرید مواد غذایی سالم همزمان با ارائه تخفیف در هنگام خرید یا ارائه پاداش برای خریدهای آتی سوال شد. نتایج بدست آمده نشان داد، انتخاب بیشتر افراد گزینه دریافت پاداش برای خرید مواد غذایی سالم در آینده بود، چراکه این مسأله با اهداف سلامت بلندمدت مرتبط آنها در ارتباط بود.
محققان نتایج یافته های خود را بر روی 243 مشتری واقعی در یک رستوران مورد بررسی قرار داده و دریافتند، ارائه پاداش برای خریدهای سالم در آینده، منجر به افزایش میزان فروش سالاد در رستوران شد. این نتایج بویژه برای افراد با شاخص توده بدنی (BMI) بالاتر، بیشتر صدق می کرد.
به گفته دکتر الیسا چان، نویسنده ارشد این مطالعه، ارائه پاداش برای خرید مواد غذایی سالم در آینده، به افراد کمک می کند تا سریعتر به اهداف سلامت بلندمدت از جمله کاهش وزن و تغذیه سالم دست پیدا کنند.
منبع: eurekalert
ترجمه: معصومه سوهانی
No tags for this post.