نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

جايگاه نخست مركز اطلاعات علمي جهاد دانشگاهي در بين مراكز اطلاعات علمي كشور

بر اساس گزارش سايت الكسا مركز اطلاعات علمي جهاد دانشگاهي( Sid.ir) وابسته به جهاد دانشگاهي كه داراي محتوايي با نمايه سازي نشريات، مجامع علمي و طرح هاي پژوهشي و پايگاه استنادي بر خط  است، موفق شده كه در گزارش 27 اسفندماه سال 1393 در بين سايت هاي پربازديدكننده ايراني رتبه 192 و در رتبه بندي جهاني جايگاه 10 هزار و 282 را كسب كند.

اين در حالي است كه مركز اطلاعات علمي جهاد دانشگاهي در گزارش 29 بهمن ماه سال 1393 داراي جايگاه 229 رتبه بندي ايران بود.

بر اساس اين گزارش، پايگاه اطلاعات نشريات كشور به نشاني magiran.com وابسته به بخش خصوصي و داراي محتواي نمايه سازي كليه نشريات كشور در گزارش اسفندماه سال گذشته در رتبه بندي ايران جايگاه 220 و در رتبه بندي جهاني جايگاه 12 هزار و 188 را كسب كرده است.

گنجينه علمي ايرانيان(پژوهشگاه علوم و فناوري اطلاعات ايران) به نشاني irandoc.ir وابسته به وزارت علوم و داراي محتواي پايان نامه ها و ساير اطلاعات علمي رتبه سوم را در بين فهرست تارگاه هاي فعال اطلاعات علمي كشور كسب کرده است.اين پايگاه در رتبه بندي سايت هاي پربازديد ايراني موفق به كسب جايگاه 294 و در رتبه بندي جهاني داراي جايگاه 16 هزار  و 270 شده است.

پايگاه مجلات تخصصي نور  وابسته به نهاد رهبري كه نمايه سازي مقالات نشريات تخصصي علوم انساني و اسلامي را در قالب سايت noormags.ir  انجام مي دهد با كسب رتبه چهارم در بين مراكز اطلاعات علمي ايراني، توانسته جايگاه 320 را در رتبه بندي ايراني و 15 هزار و 432 در رتبه بندي جهاني كسب كند.

پرتال جامع علوم انساني (پژوهشگاه علوم انساني و مطالعات فرهنگي) وابسته به وزارت علوم به نشاني ensani.ir داراي محتواي نمايه سازي مقالات علوم انساني موفق به كسب جايگاه 335 در رتبه بندي ايران و جايگاه 17 هزار و 692 در رتبه بندي جهاني شده است.

جايگاه ششم در بين مراكز اطلاعات علمي ايراني متعلق به پايگاه مرجع دانش(ناشر تخصصي كنفرانس هاي كشور) وابسته به بخش خصوصي و داراي محتواي همايش هاي  علمي كشور به نشاني Civilica.com است كه در گزارش 27 اسفندماه سال 1393 در بين سايت هاي پربازديدكننده ايراني جايگاه 341 و در رتبه بندي جهاني جايگاه 18 هزار و 188 را بدست بياورد.

پايگاه استنادي علوم جهان اسلام وابسته به وزارت علوم به آدرس ISC.gov.ir كه با هدف نمايه سازي نشريات علمي و به عنوان يك پايگاه استنادي راه اندازي شده است جايگاه آخر را در بين فهرست تارگاه هاي فعال اطلاعات علمي كشور دارد و بر اساس گزارش سايت الكسا در رتبه بندي ايراني جايگاه سه هزار و 927 و در رتبه بندي جهاني جايگاه 174 هزار و 749 را داراست.

به گزارش سيناپرس، سایت الکسا به آدرس alexa.com ، یکی از زیرمجموعه‌های شرکت بزرگ آمازون می‌باشد. الکسا در آوریل سال ۱۹۹۶ کار خود را آغاز كرده و سایت معتبری برای رتبه بندی سایت ها و وبلاگ ها از نظر میزان بازدید و محبوبیت است.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل