بازیابی اطلاعات متنی و اسناد آرشیوی کلید خورد

پروژه بازیابی اطلاعات متنی اسناد آرشیوی و استاندارد ALTO با حضور رییس صندوق نوآوری و شکوفایی در سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران رونمایی شد

به گزارش سیناپرس، همزمان با سی‌ویکمین دوره هفته کتاب (۲۳ تا ۳۰ ابان ۱۴۰۲) از پروژه بازیابی اطلاعات متنی اسناد آرشیوی و استاندارد ALTO رونمایی شد.

سال ۱۳۹۹ و در قالب یک رویداد رقابتی، تعداد زیادی از شرکت‌های دانش‌بنیان در برخی فعالیت‌های سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران حضور پیدا کرده و در نهایت، شرکت دانش‌بنیان راهکار پردازش ژرف (به عنوان برگزیده نهایی) پذیرفته شده و پروژه‌هایی را با سازمان در حوزه هوش مصنوعی انجام داد.

پروژه بازیابی اطلاعات متنی اسناد آرشیوی و استاندارد ALTO به همت این شرکت دانش‌بنیان انجام شده است.

این محصول دانش‌بنیان، در کتابخانه دیجیتال سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران مورد استفاده پژوهشگران، اعضای هیات علمی، اساتید و دانشجویان قرار می گیرد و از ابتدای آذر ماه امسال، تمامی مراجعه‌کنندگان به کتابخانه دیجیتال قادر خواهند بود متن اسناد را با استفاده از به روزترین استاندارد که استاندارد ALTO است، جستجو کرده و محتوای اطلاعات مورد نیاز برای پژوهش‌های خود را در اختیار داشته باشند.

رفع محدودیت در بازیابی اطلاعات محتوای اسناد آرشیوی حروفچینی‌شده، تسریع در یافتن اطلاعات برای پژوهشگران، آماده‌سازی متن اسناد آرشیوی برای استخراج هوشمند اطلاعات کلیدی، آماده‌سازی متن اسناد آرشیوی برای تحلیل داده کاوی، از ویژگی‌های مهم این پروژه است.

براساس اعلام صندوق نوآوری و شکوفایی استاندارد ALTO، استاندارد فنی برای کدگذاری اجزای صفحه و متون است.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا