سامانه جوشکاری پالس مغناطیسی رونمایی شد

 نخستین سامانه بومی جوشکاری پالس مغناطیسی که با حضور محمود مهرداد شکریه دبیر ستاد توسعه فناوری های مواد و ساخت پیشرفته و مهدی صفاری نیا رییس پارک علم و فناوری پردیس رونمایی شد، به همت شرکت دانش بنیان پالس نیرو مستقر در پارک فناوری پردیس طی یک سال گذشته طراحی و ساخته شد و پس از موفقیت در تست های عملکردی آماده تحویل به دانشگاه تربیت مدرس شده است.

مهدی عطاران، مجری این طرح در خصوص ویژگی های این فناوری اظهارکرد: فرآیند جوشکاری با پالس مغناطیسی، روشی با سرعت بالا است که در اثر عبور جریان با شدت زیاد در مقیاس چند صد کیلو آمپر انجام می شود، زمان جوش با این روش چند ده میکرو ثانیه است و افزایش سختی جوش در این فرآیند موجب افزایش کیفی و ارتقای خواص مکانیکی در محل جوش می شود.
وی ادامه داد: در این نوع جوشکاری هیچ گونه افزایش گرمای قابل ملاحظه، ماده پر کننده و گاز جوشکاری وجود ندارد و جوش فلزات غیر همجنس نیز امکان پذیر است.
وی گفت: این دستگاه علاوه برکاربردهای تحقیقاتی و دانشگاهی، در صنایع خودروسازی و صنایع برق و الکترونیک قابل استفاده است، این محصول برای نخستین بار در ایران تولید شده است.
محمود مهرداد شکریه دبیر ستاد توسعه فناوری های مواد و ساخت پیشرفته در این رونمایی ضمن ابراز خرسندی از ارتقای توانمندی شرکت های دانش بنیان در حوزه ساخت و تولید پیشرفته بیان کرد: طی سال های گذشته بسیاری از نیازهای کشور در حوزه فناوری های پیشرفته به دست متخصصان داخلی مرتفع شده است و این توانمندی های چشمگیر علاوه بر تامین نیازهای داخلی قابلیت صادرات به سایر کشورها را نیز دارند.
وی با اشاره به تشکیل ستاد مواد و ساخت پیشرفته طی ماه های گذشته در معاونت علمی و فناوری، حمایت از شرکت های دانش بنیان را از جمله سیاست های اصلی این ستاد برشمرد.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا