بررسی خدمات نسل جدید پریسکوپ

شبکه اجتماعی توییتر اقدام به راه اندازی نسل جدیدی از پریسکوپ کرده تا کاربران بتوانند به صورت آنلاین برنامه های ویدئویی را ضبط و پخش کنند .

قابل ذکر است که در حال حاضر استفاده از این نرم افزار تنها برای کاربرانی امکان پذیر بوده که از سیستم عامل تلفن همراه آی او اس استفاده می کنند . اما شبکه اجتماعی توییتر اعلام کرده که به زودی امکان استفاده از این نرم افزار را برای کاربرانی که دارای سیستم عامل آندرویید هستند را نیز فراهم خواهد ساخت .

گفتنی است با توجه به این موضوع که به صورت طبیعی  روی  ویدئوهایی که از سوی کاربران مختلف به صورت آنلاین و مستقیم ، ضبط و پخش می شود ، هیچ نظارتی وجود ندارد ، منتقدان نسبت به حریم خصوصی افراد احساس نگرانی کرده اند . برخی از منتقدان این نرم افزار جدید پریسکوپ می گویند امکان نصب تلفن همراه به یک پهپاد و انتشار ویدئوهای ضبط شده توسط آن و پخش آنها در یک زمان می تواند از نظر امنیتی مشکلاتی ایجاد کند .

قابل توجه است که در مقابل این منتقدان، طرفداران این نرم افزار نیز معتقد هستند که استفاده از این برنامه نوعی خبرنگاری شهروندی محسوب شده و این عمل می تواند به روند انتشار اخبار و مسائلی که رسانه ها به آن نمی پردازند ، کمک کند .

نرم افزارهای دیگری همانند Meerkat نیز از قابلیت های مشابهی نسبت به برنامه پریسکوپ برخوردار است و در حال حاضر این برنامه ها در روند انتشار اخبار و ویدئوها با یکدیگر رقابتی تنگاتنگی دارند .

بر اساس گزارش شبکه توییتر، این نرم افزار توسط این شبکه به قیمت صد دلار خریداری شده و در اختیار کاربران این شبکه اجتماعی قرار گرفته است .

منبع
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا