نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

بررسی خدمات نسل جدید پریسکوپ

شبکه اجتماعی توییتر اقدام به راه اندازی نسل جدیدی از پریسکوپ کرده تا کاربران بتوانند به صورت آنلاین برنامه های ویدئویی را ضبط و پخش کنند .

قابل ذکر است که در حال حاضر استفاده از این نرم افزار تنها برای کاربرانی امکان پذیر بوده که از سیستم عامل تلفن همراه آی او اس استفاده می کنند . اما شبکه اجتماعی توییتر اعلام کرده که به زودی امکان استفاده از این نرم افزار را برای کاربرانی که دارای سیستم عامل آندرویید هستند را نیز فراهم خواهد ساخت .

گفتنی است با توجه به این موضوع که به صورت طبیعی  روی  ویدئوهایی که از سوی کاربران مختلف به صورت آنلاین و مستقیم ، ضبط و پخش می شود ، هیچ نظارتی وجود ندارد ، منتقدان نسبت به حریم خصوصی افراد احساس نگرانی کرده اند . برخی از منتقدان این نرم افزار جدید پریسکوپ می گویند امکان نصب تلفن همراه به یک پهپاد و انتشار ویدئوهای ضبط شده توسط آن و پخش آنها در یک زمان می تواند از نظر امنیتی مشکلاتی ایجاد کند .

قابل توجه است که در مقابل این منتقدان، طرفداران این نرم افزار نیز معتقد هستند که استفاده از این برنامه نوعی خبرنگاری شهروندی محسوب شده و این عمل می تواند به روند انتشار اخبار و مسائلی که رسانه ها به آن نمی پردازند ، کمک کند .

نرم افزارهای دیگری همانند Meerkat نیز از قابلیت های مشابهی نسبت به برنامه پریسکوپ برخوردار است و در حال حاضر این برنامه ها در روند انتشار اخبار و ویدئوها با یکدیگر رقابتی تنگاتنگی دارند .

بر اساس گزارش شبکه توییتر، این نرم افزار توسط این شبکه به قیمت صد دلار خریداری شده و در اختیار کاربران این شبکه اجتماعی قرار گرفته است .

منبع
 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل