نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

شرط جدید اخذ تعهد برخی رشته‌های علوم پایه

معاون آموزشی وزیر بهداشت: در برخی رشته‌ها علوم پایه پزشکی دانشجو تعهد خدمت دارد، اما جایی برای خدمت کردن او وجود ندارد.

به گزارش سیناپرس دکتر باقری فرد در مراسم تقدیر از فرهیختگان و نخبگان علوم پایه پزشکی کشور که از نفرات اول رشته های مقطع کارشناسی ارشد و دکترای تخصصی علوم پایه قدردانی میشد،‌ گفت : برخی رشته های علوم پایه پزشکی که مورد نیاز کشور نیستند، حذف خواهند شد.

معاون آموزشی وزیر بهداشت ادامه داد: در حال بازنگری هستیم که برای برخی رشته‌ها که نیازی به تعهدات نیست راهی بگذاریم که آنها بتوانند در جاهای دیگری از جمله شرکت‌های دانش بنیان، کارخانه‌های داروسازی و شرکت‌های خصوصی مشغول فعالیت شوند.

وی افزود: هم اکنون در شورای عالی تعهدات به دنبال تغییرات در این زمینه هستیم و قرار است در رشته‌هایی که نیاز برای آنها وجود دارد اما متقاضی کمتری برای تحصیل دارد دوره‌های بورسیه برگزار شود تا این دانشجویان بورسیه شوند و رغبتشان برای حضور در این رشته ها افزایش یابد

باقری فرد با اشاره به لزوم بازنگری تعهد خدمتی در برخی رشته ها در دانشگاه های علوم پزشکی ، گفت: تعهد خدمت در برخی رشته های غیر ضروری علوم پایه هست اما نیازی در کشور به آن فعالیت نیست یعنی زمینه کار برای تعهد وجود ندارد.

معاون آموزشی وزیر بهداشت در پایان گفت: دانشجو پس از پایان تحصیل می‌آید و می‌گوید جا برای من مشخص کنید تا به تعهدم عمل کنم اما جواب ما این است که جایی نداریم و نیازی برای تعهد شما وجود ندارد. نه می توان تعهد راحذف کرد نه مدرک را آزاد و این مشکل بزرگی است.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل