نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

قدردانی از ۷۰ استاد پیشکسوت و نخبگان علوم پایه

­از ۷۰ استاد پیشکسوت برتر و دانشجوی نخبه رشته‌های علوم پایه کشور با حضور معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قدردانی شد.

به گزارش سیناپرس مریم بختیاری دبیر شورای آموزش علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی گفت: دو سوم برگزیدگان از استادان و پیشکسوتان برگزیده علوم پایه کشور و یک سوم آن‌ها دانشجویان نخبه رشته‌های علوم پایه هستند.

ابوالفضل باقری فرد معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این مراسم گفت: ملاک در جذب دانشجویان برگزیده باید آنقدر دقیق باشد که دانشجویان علاقمند و نخبه جذب شوند و اگر جذب درست صورت گیرد، افراد موفق وارد این عرصه‌ها می‌شوند.

دبیر شورای آموزش علوم پایه پزشکی گفت: باید آموزش بر اساس نیاز باشد و این خواسته مقام معظم رهبری است بنابراین باید رشته‌هایی که بی‌رویه ایجاد شده است و رشته‌هایی که دیگر مورد نیاز جامعه نیستند، حذف شود.

ابوالفضل باقری فرد گفت: بیش از هزار نفر برگزیده در رشته علوم پایه کشور داریم که به کمک این افراد می‌توان رشته‌ها را بر اساس نیاز کشور مشخص کرد.

دبیر شورای آموزش علوم پایه پزشکی گفت: در بعضی رشته‌ها تعهد فعالیت داریم، اما فضای کاری برای این افراد وجود ندارد نه می‌توان تعهد افراد را حذف کرد و نه می‌توان آن‌ها را جذب مراکز وزارت بهداشت کرد که باید این مشکل حل شود.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل