توجه به دانشگاه‌های صنعتی از محورهای اصلی توسعه

دکتر محمود نیلی در آئین ورودی دانشجویان جدیدالورود دانشگاه صنعتی همدان، با بیان اینکه بیش از 91 درصد دانشجویان پذیرفته شده در این دانشگاه ثبت‌نام خود را انجام داده و وارد دانشگاه شده‌اند، افزود: 347 نفر در مقطع کارشناسی در دانشگاه صنعتی همدان ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد  138 نفر دختر و 209 نفر پسر هستند.

وی با اشاره به اینکه بیشترین تعداد دانشجویان غیربومی در دو رشته مهندسی کامپیوتر و مهندسی پزشکی تحصیل می‌کنند، اظهار کرد: دوران کارشناسی مهمترین دوران زندگی هر فرد است و معتقدم دانشجویان همانطور که به کار و آموزش نیاز دارند به رشد آگاهی و شخصیت اجتماعی نیز نیازمند هستند.

نیلی تصریح کرد: دانشجویان جدیدالورود باید نسبت به مصالح کشور احساس مسئولیت کنند و در خدمت جامعه باشند نه اینکه جامعه به این افراد خدمات دهد و باید این افراد براساس سوگندی که در آغاز تحصیل یاد می‌کنند، عمل کرده و نسبت به آینده کشور حساس باشند.

وی بیان کرد: دانشجو باید در نخستین گام جایگاه و ارزش علمی خود را درک کرده و در راه کسب علوم در رشته‌های تخصصی تلاش کرده تا بتواند موفقیت‌های لازم را کسب کند.

رئیس دانشگاه صنعتی همدان با بیان اینکه دانشجویان باید کارآفرینی را به منظور بهبود رابطه صنعت و دانشگاه در دستور کار قرار دهند، افزود: حضور دانشگاهیان در صنایع باعث عزت ملی در سطح جهانی می‌شود.

وی ادامه داد: یافته‌های متخصصان و اساتید دانشگاه‌های صنعتی تنها راه خروج کشور از بحران انرژی و زیست‌محیطی است و این موضوع بارها در جهان ثابت شده است.

نیلی با تأکید بر اینکه باید به دانشگاه، اساتید و دانشجویان اعتماد کنیم، گفت: دانشگاه‌های برتر را دانشجویان به وجود می‌آورند و دانشجویان برای موفقیت کشور باید وارد صنعت و عرصه کارآفرینی شوند.

وی تصریح کرد: اگر می‌خواهیم اقتصاد مقاومتی را به مرحله اجرا برسانیم، به دانش روز احتیاج داریم بنابراین باید پلی بین صنعت و دانشگاه ایجاد شود و همواره این ارتباط افزایش یابد.

نیلی با اشاره به اینکه امروز یکی از مهم‌ترین نیازهای جامعه رونق صنعت است که دانشگاه باید به آن پاسخ دهد، عنوان کرد: در استان همدان انتظار داریم دانشگاه و صنعت پیوند و مشارکتی داشته باشند و صنعتگران به متخصصان و فارغ‌التحصیلان عرصه صنعت اعتماد کنند.

وی با بیان اینکه مهندسان باید جایگاه خود را در جامعه بازیابند اظهار کرد: دانشگاه‌های علوم پزشکی وابسته به علوم مهندسی است و باید ارتباط تنگانگی بین مهندسان توانمند دانشگاه صنعتی با علوم پزشکی برقرار شود.

به گزارش ایسنا؛ در این مراسم دانشجویان سوگندنامه آغار دانشجویی دانشگاه صنعتی همدان را در حضور اساتید دانشگاهی خود ادا کردند. پس از آن دانشجویان در مراسم پرسش و پاسخ با معاونان دانشگاه حضور یافتند.

 
No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا