نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

پرواز نخستین پهباد دانشجویان دانشگاه بوعلی بر فراز آسمان همدان

ابراهیم مولوی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه این پهباد برای نخستین‌بار در ایران به دست دانشجویان و اساتید گروه برق و مهندسی الکترونیک دانشگاه بوعلی‌سینا ساخته شده است، افزود: نمونه خارجی این پهباد وجود دارد اما شکل و شمایل این پهباد ساخت داخل کاملا با نوع خارجی آن متفاوت است.

وی با بیان اینکه این پهباد برای عکسبرداری از بافت شهری مورد استفاده قرار می‌گیرد، افزود: 50 هکتار از سطح مناطق مجیدآباد و خضر به عنوان پایلوت امروز توسط این پهباد عکسبرداری شد.

وی به تشریح علت انتخاب این مناطق پرداخت و گفت: با توجه به اینکه این مناطق از بافت شهری نامنظم و در هم تنیده‌ای تشکیل شده است بنابراین در صورتی‌که کیفیت عکس‌های گرفته شده در این مناطق خوب باشد از این پهباد برای عکسبرداری از سایر مناطق نیز استفاده خواهد شد.

این عضو شورای اسلامی شهر همدان اضافه کرد: در صورت موفقیت این پهباد برای عکسبرداری، از مناطق سایر استان‌های کشور نیز استفاده خواهد شد.

مولوی در پایان تصریح کرد: شورای شهر حمایت‌های لازم را از سازندگان این طرح برای اجرا داشته اما هزینه‌های ساخت این پهباد از سوی خود دانشجویان و اساتید تأمین شده است.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل