نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

تولید اجزای پیل سوختی پلیمری در کشور بومی سازی شد

به گزارش معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مهران جوانبخت مجری پروژه طراحی و ساخت اجرای پیل سوختی پلیمری بیان کرد: به منظور بومی سازی اجزای پیل سوختی پلیمری، روی غشاهای پیل سوختی، صفحات دو قطبی، لایه کاتالیست و کاتالیست کار کردیم و در نهایت موفق به ساخت این اجزا در داخل کشور شدیم.
وی ادامه داد: در این پروژه یک پیل سوختی 10 سل که سطح هر غشا آن 25 سانتی مترمربع و دارای توان 100 وات است، ساخته شد. 
رییس پژوهشکده انرژی های نو دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان اینکه هدف ما این است که فناوری میکرو سی اچ پی پیل سوختی را ارتقا دهیم، افزود: با توجه به اینکه در سند ملی پیل سوختی روی توسعه فناوری انواع پلیمری و اکسیدجامد تاکید شده است، انجام این پروژه انتخاب شد.
وی بازار جهانی برای پیل سوختی را بیش از 3 هزار میلیارد دلار دانست و گفت: فناوری های مرتبط با این حوزه توسعه و کاربردهای آنها نیز افزایش یافته است؛ بسیاری از برندهای خودروسازی از پیل سوختی استفاده می کنند و بحث تولید برق در پیل های سوختی از موضوعات پراهمیت روز دنیا است. 
جوانبخت با بیان اینکه در ایران نیز در زمینه توسعه بازار این حوزه باید سیاست های حمایتی بهتری درنظرگرفته شود، ابراز کرد: این فناوری برای بلوغ نیاز به حمایت دولت دارد تا از حوزه تحقیقات صرف خارج شود. همچنین با توجه به فعالیت برخی شرکت های دانش بنیان در این عرصه، باید بازار گسترده تری برای آن درنظرگرفته شود. 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل