نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

تازه ترین فناوری های حوزه سلامت دانشگاه های علوم پزشکی ارائه می شود

مصطفی بهمن آبادی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: فعالیت های پژوهشی و تحقیقاتی برتر در حال انجام دانشگاه های علوم پزشکی در این مراسم مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.
وی به استقبال خوب دانشگاه ها از این کنگره اشاره کرد و گفت: تاکنون تعدادی از دانشگاه های علوم پزشکی مانند شهید بهشتی، ایران، البرز، مشهد، تبریز، شیراز و اصفهان آمادگی خود را برای حضور در این گنگره اعلام کرده اند.
بهمن آبادی گفت: تاکنون هفت دانشمند برتر از کشورهایی مانند آمریکا، روسیه ، آذربایجان، انگلیس و استرالیا آمادگی خود را برای سخنرانی در این کنگره اعلام کردند.
دبیر اولین کنگره فناوری های نوین پزشکی اظهار کرد که در تلاش هستیم شرکت های برتر تجهیزات پزشکی دنیا در نمایشگاه این کنگره حضوری فعال داشته باشند.
وی اظهارکرد:ارزیابی و مدیریت فناوری پزشکی، فناوری های نوین تشخیصی و آزمایشگاهی، فناوری های نوین در مهندسی پزشکی، فناوری های نوین بیمارستانی و فناوری های نوین در تصویربرداری دیجیتال از محورهای این کنگره است.
بهمن آبادی افزود: تله مدیسین، رباتیک پزشکی و فناوری های نوین ارتباطی، فناوری های نوین دارویی و داروسازی، نقش بانک، بیمه و لیزینگ در توسعه فناوری ها و تجهیزات نوین پزشکی و شرکت های دانش بنیان پزشکی و راهکارهای توسعه بازار از دیگر محورهای این کنگره است.
وی به ایجاد 11 کارگروه تخصصی در قالب این کنگره اشاره کرد و گفت: شرکت های دانش بنیان و راهکارهای توسعه بازار از جمله کارگروه های تخصصی است که به مشکلات و چالش های توسعه بازار برای این شرکت ها می پردازد.
بهمن آبادی، چالش های ورود و بومی سازی تکنولوژی های سلامت در کشور، فناوری های نوین بیمارستان، جدیدترین فناوری در هوشمند سازی بیمارستان ها از دیگر کارگروه های تخصصی اعلام کرد.
وی ادامه داد که همزمان با برگزاری این کنگره، جشنواره ایده های برتر و فن بازار حوزه سلامت و نمایشگاه تخصصی فناوری های نوین پزشکی برگزار می شود.
دبیر اولین کنگره فناوری های نوین پزشکی اظهار کرد که شرکت های دانش بنیان دانشگاه های علوم پزشکی محصولات تولید شده خود را در این نمایشگاه به نمایش می گذارند.
وی اظهار کرد: دانشگاه های علوم پزشکی ایده های خود را تجمیع و پس از بررسی، برترین های خود را به دبیرخانه مرکزی این کنگره واقع در وزارت بهداشت معرفی می کند. برترین های هر دانشگاه در شورای سیاستگذاری وزارت بهداشت بررسی و ارزیابی و تعدادی در نمایشگاه ارائه خواهند شد.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل