نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

دانش بنیان‌ها حذف آلاینده‌های زیست محیطی کمک کنند

رئیس پارک علم و فناوری خوزستان گفت: با توجه به ظرفیتی که در شرکت‌های عضو پارک علم و فناوری استان وجود دارد، شرکت‌های فناور و دانش بنیان خوزستانی می‌توانند در حوزه حذف آلاینده‌های محیط زیستی استان کمک کنند.
به گزارش سیناپرس، به نقل از پارک علم و فناوری خوزستان، محمد راضی جلالی در نشست شرکت‌های فناور و دانش بنیان با حضور مدیرکل محیط زیست خوزستان که در سالن جلسات پارک علم و فناوری استان برگزار شد، بیان کرد: امروزه به واسطه توسعه صنایع در حوزه‌های مختلف، شاهد آن هستیم جنس آلاینده‌‌ها و نوع تهدیدهایی که برای جامعه بشری ایجاد می‌کند متفاوت و متنوع بوده و برای اینکه بتوانیم از آسیب‌هایی که در صنایع برای مردم در استان می‌تواند اتفاق می‌افتد جلوگیری کنیم نیاز هست که پیوست‌های محیط زیست و الزامات محیط زیستی رعایت شوند.

وی ادامه داد: آلایندگی‌های محیط زیستی گاهی می‌تواند برخی موجودات زنده را فعال و باعث فعال کردن برخی بیمارهای ناشناخته شود، بیماری‌هایی که می‌توانند هرکدام تهدیدی برای انسان‌ها محسوب شوند.

رئیس پارک علم و فناوری خوزستان گفت: شرکت‌های فناور و دانش بنیان می‌توانند در همکاری با سازمان محیط زیست کمک کننده باشند و در بحث شناسایی تهدیدها و ارائه راهکارهای لازم برای پیشگیری از این تهدیدها بازوی قوی در کنار این سازمان باشند.

راضی جلالی بیان کرد: همچنین در موضوع مهم آلایندگی‌های محیط زیستی استان نیز شرکت‌های فناور و دانش بنیان با توجه به توانمندی و ظرفیتی که در آنها وجود دارد می‌توانند در حذف آلاینده‌ها و تبدیل کردن تهدیدهای زیست محیطی به فرصت تاثیر بسزایی داشته باشند.

رئیس پارک علم و فناوری خوزستان گفت: برخی آلاینده‌های نفتی در حال حاضر توسط شرکت‌های دانش بنیان پارک علم و فناوری استان با روش‌های میکرو بیولوژیک که در واقع آسیبی به محیط زیست وارد نمی‌کند و روش‌های غیر تهاجمی محسوب می‌شوند، در حال استفاده هستند.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل