نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

اختصاص 100 هکتار زمین به مسکن دانشگاهیان

وزیر علوم از آغاز ساخت واحد‌های مسکونی دانشگاهیان از بهمن امسال خبر داد و گفت: برای ساخت خوابگاه‌های متأهلی در پردیس‌های اصلی و برای ساخت مسکن اعضای هیئت علمی در اراضی خارج از دانشگاه‌ها برنامه‌ریزی شده است.

به گزارش سیناپرس وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در دیدار با وزیر Vاه و شهرسازی درباره تفاهم‌نامه ساخت مسکن برای اعضای هیئت علمی، کارکنان دانشگاه‌ها و خوابگاه‌های دانشجویی متأهلی، گفت: تخصیص زمین برای ساخت مسکن را وزارت علوم انجام خواهد داد. امیدواریم در بهمن ساخت مسکن برای دانشگاهیان، کارکنان دانشگاه‌ها و خوابگاه‌های متأهلی آغاز شود.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: در فاز نخست ۴۰۰ هکتار زمین را وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تامین کرده است و در مرحله دوم یعنی تا پایان آذر این مقدار زمین به یک هزار هکتار، می‌رسد.
زلفی‌گل افزود: خوابگاه‌های متأهلی در پردیس‌های اصلی دانشگاه‌ها اساخته می‌شود که برای تسریع در این موضوع ارائه تسهیلات به دانشگاه‌ها پیش بینی شده است.
وی افزود: برای اخذ تسهیلات نیاز به ارائه وثیقه است که وزارت راه و شهرسازی در این خصوص قول همکاری داده است.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم با عزم و اراده دو وزارتخانه عملیات ساخت خوابگاه‌های متأهلی و مسکن اعضای هیئت علمی و کارکنان دانشگاه‌ها، فراهم شود.
وی تصریح کرد: برای ساخت خوابگاه‌های متأهلی در پردیس‌های اصلی و برای ساخت مسکن اعضای هیئت علمی و کارکنان دانشگاه، اراضی خارج از دانشگاه‌ها برنامه‌ریزی شده است.
وزیر راه و شهرسازی نیز در این جلسه، روند اجرای تفاهم‌نامه با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری را مناسب ارزیابی کرد و افزود: تا امروز حدود ۴۰۰ هکتار زمین‌های متعلق به دانشگاه‌ها مستقیم به اجرای این تفاهم‌نامه اختصاص یافت و مقرر شده است تا این اراضی به هزار هکتار ارتقا یابد تا نیاز‌های آتی بتواند پاسخ داده شود.
مهرداد بذرپاش توضیح داد: ۴۰۰ هکتار از اراضی تامین شده برای  ساخت حدود ۲۵ هزار واحد مسکونی اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها را دارد که ظرفیت مناسبی است و مقرر شد تا پایان آذر به هزار هکتار زمین برسد.
وی گفت: مقرر شده است تا از اواخر آذر و اوایل دی، عملیات اجرا در سراسر  مکان ۴۰۰ هکتاری آغاز شود و تلاش خواهیم کرد تا واحد‌ها هرچه سریعتر به مردم و متقاضیان تحویل شود.
بذرپاش با اشاره به اینکه ساخت خوابگاه‌های متأهلی مستلزم تأمین زمین از طریق دانشگاه‌ها و تاأمین مالی توسط همان مراکز عملی است، افزود: به منظور رفع مشکلات ساخت، در شورای عالی مسکن پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن به خوابگاه‌های متأهلی مصوب شد. همچنین وزارت راه و شهرسازی تعهد کرده است تا برای پرداخت وثیقه‌های لازم برای اخذ این تسهیلات کمک‌های لازم را انجام بدهد.
وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: برخی دانشگاه‌ها برای ساخت خوابگاه‌های متاهلی منابع دارند که  دانشگاه‌ها تامین خواهند کرد. برای دانشگاه‌هایی که کمبود منابع دارند، وزارت راه و شهرسازی از طریق مولدسازی کمک می‌کند تا تأمین منابع ساخت انجام و عملیات ساخت تسریع شود.
بذرپاش ساخت خوابگاه‌های متأهلی و دیگر اقدامات وزارت راه و شهرسازی را برای مسکن‌دار کردن متقاضیان مسکن برای اعضای هیئت علمی و کارکنان دانشگاه‌ها، بی‌سابقه عنوان کرد.
بذرپاش تصریح کرد: زمین برای دانشگاه‌هایی که کمبود دارند توسط وزارت راه و شهرسازی تامین خواهد شد.
وزیر راه و شهرسازی گفت: برای تأمین زمین برای ساخت خوابگاه‌های متاهلی از اراضی پردیس دانشگاه‌ها استفاده می‌شود و در صورت وجود نداشتن زمین، اراضی پیرامون دانشگاه تغییر کاربری داده می‌شود تا با الحاق به دانشگاه، احداث خوابگاه‌های متأهلی انجام شود.
بذرپاش گفت: از رؤسای دانشگاه‌ها و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها درخواست می‌کنیم همه ظرفیت‌های خود را در دانشگاه‌ها در خدمت این طرح ملی قرار بدهند.
در این نشست، علی خطیبی معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم و علی شمسی‌پور مدیرکل حوزه وزارتی، هادی عباسی‌اصل معاون مسکن و ساختمان، ارسلان مالکی مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن، خسرو دانشجو معاون معماری و شهرسازی نیز حضور داشتند.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل