با بنتلی بنتایگا 2017 دیزلی آشنا شوید

بنتلی بتایگا به عنوان نخستین خودروی SUV بنتلی در اواخر سال ۲۰۱۵ معرفی شد. با تولید این خودرو در سال ۲۰۱۶، بتایگا تبدیل به گران‌ترین و لوکس‌ترین خودروی شاسی بلند بازار شد، ضمن اینکه به لطف پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندر W شکل خود که قدرتی بیش از ۶۰۰ اسب بخار دارد به عنوان سریع‌ترین خودروی ا‌س‌یووی در شتاب صفر تا صد کیلومتر شناخته می‌شود و حداکثر سرعت آن نیز در بین تمام شاسی بلندهای بازار بهترین است. این خودرو به آخرین امکانات و تجهیزات لوکس بنتلی و به بهترین چرم و چوب موجود در بازار مجهز شده است و در این زمینه‌، می‌توان آن را بیش از هر بنتلی دیگری شخصی سازی کرد. تا زمان عرضه‌ی خودروی شاسی بلند رولزرویس در اواخر این دهه، بنتلی بتایگا لوکس‌ترین و مجلل‌ترین خودروی اس یو وی بازار خواهد بود.

در سال ۲۰۱۶ بنتلی تصمیم گرفت با تولید مدل دیزلی بتایگا، تنوع مدل‌های آن را گسترش دهد و این خودرو تبدیل به نخستین محصول دیزلی بنتلی شد. در اینکه بنتلی قصد دارد با تولید مدل هشت سیلندر خورجینی دیزلی و مدل هیبریدی بتایگا، خط تولید این خودرو را گسترش دهد هیچ شکی وجود ندارد، با این وجود برای سال ۲۰۱۷، آمدن مدل دیزلی این خودرو خبر مهمی محسوب می‌شود. این خودرو اوین محصول بنتلی است که از سوختی به جز بنزین استفاده می‌کند. دلیل استفاده از چنین پیشرانه ای این است که بنتلی می‌خواهد گزینه ای کم مصرف‌تر و کم آلاینده‌تر از نسخه‌ی W12 بتایگا را داشته باشد تا با توجه به پیش بینی سخت‌تر شدن قوانین زیست محیطی در اروپا و ایالات متحده بتواند میزان انتشار گاز دی اکسید کربن این خودرو را کاهش دهد.

همانند سایر خودروهای جدید بنتلی، بتایگا دیزلی نیز پیشرانه‌ی خود را از محصولات گروه فولکس واگن به ارث برده است. در این مورد، پیشرانه‌ی بتایگا مشابه با نمونه‌ی مورد استفاده در اس یو وی قدرتمند آئودی SQ7 است. از سویی، بنتلی بتایگا تمامی مشخصه‌های لوکس و آپشن‌های گران قیمتی را که در مدل W12 وجود دارند را با خود به همراه دارد. در ادامه برای آشنایی بیشتر با جزئیات این خودرو همراه ما باشید.

طراحی خارجی

بنتلی

نخستین خودروی دیزلی بنتلی در نمای ظاهری تفاوتی با نسخه‌ی استاندارد بنزینی خود ندارد. تنها نکات متمایز این خودرو شامل استفاده از رنگ مشکی Maxtrix با حاشیه‌ی کرومی در جلو پنجره، نوشته‌ی V8 Diesel در پایین لبه‌ی درها و طراحی متفاوت خروجی‌های چهارگانه‌ی اگزوز هستند. این خودروی شاسی بلند همچنین مجهز به رینگ چرخ‌های جدید ۲۰ اینچی ده پره از جنس آلومینیوم شده است. رینگ‌های ۲۱ اینچی مولینر نیز در رنگ‌های خاکستری و نقره ای، با پرداخت مبلغی اضافه قابل خریداری هستند.

در سایر موارد، این خودرو با نسخه‌ی استاندارد مشابه است. در این خودرو از زبان طراحی پر فروش‌ترین مدل بنتلی یعنی مدل کنتیننتال استفاده شده است که شامل استفاده از چراغ‌های گرد چهارتایی و طراحی عضلانی قسمت عقب خودرو می‌شود. مدل دیزلی بتایگا همچنین از پنل‌های آلومینیومی بدنه‌ی یکسان با مدل استاندارد بهره‌مند است که در مقایسه با بدنه‌هایی با ساختار فولادی در حدود ۲۳۵ کیلوگرم سبک وزن‌تر است. با این وجود معمولا تا کسی نوشته‌ی کوچک روی درها را نبیند نخواهد توانست دیزلی بودن این خودرو را تشخیص دهد.

ابعاد خارجی بنتلی بتایگا دیزلی به شرح جدول زیر است:

بنتلی

طراحی داخلی

همانند بیرون خودرو، طراحی داخلی نیز در مقایسه با مدل بنزینی بدون تغییر مانده است. طراحی داخلی بسیار شبیه به مدل کنتیننتال جی تی است، با این تفاوت که کنسول مرکزی پهن‌تر شده و استراحتگاه‌های دست روی درها و کنسول نیز دارای ارتفاع بیشتری هستند. طراحی داشبورد به صورت سه لایه انجام شده است و تمامی امکانات رفاهی که از شرکتی همانند بنتلی انتظار می رود هم در این خودرو وجود دارند. در کابین خودرو از چرم، چوب و فلز دست ساز استفاده شده است و همچنین یک صفحه نمایش ۸.۳ اینچی در کنسول مرکزی نصب شده است. صندلی‌های جلو قابلیت تنظیم در ۲۲ جهت را دارند و مجهز به امکاناتی مانند گرمکن، سردکن و ماساژور هستند. مشتریان می‌توانند چیدمان صندلی‌ها را از نوع چهار نفره و یا پنج نفره سفارش دهند. صندلی‌های عقب قابلیت تنظیم در ۱۵ جهت را دارا هستند و سرنشینان آن‌ها می‌تواند از تبلت‌های ۱۰.۲ اینچی مجهز به سیستم عامل اندروید استفاده کنند.

فضای پا و سر همانطور که انتظار می‌رود بسیار عالی هستند و در صورتی که امکانات اضافی همانند صندلیهای تاشو و کشویی را سفارش نداده باشید فضای بار بسیار بزرگی نیز در اختیار خواهید داشت. یک تفاوت جزئی مدل بنزینی و دیزلی این است که در مدل دیزلی می‌توان رنگ Liquid Amber را نیز سفارش داد. تفاوت بین این دو مدل بسیار کم است چون هدف اصلی این بود که بزرگ‌ترین تفاوت این دو خودرو تنها در مجموعه‌ی نیرو محرکه‌ی آنها باشد.

بنتلی

مدل دیزلی نیز همانند مدل W12 در تیپ مولیتر خود دارای آپشن های بیشماری است. این آپشن‌ها شامل استفاده از یخچال فریزر، کارد و چنگال سفارشی Linley چینی، شیشه‌های کریستالی و محلی ویژه برای خشک کردن وسایل هستند. در کنار این‌ها آپشن‌ دیگری چون ساعت سفارشی مکانیکی Tourbillon ساخت Breitling نیز قابل سفارش است که از آن به عنوان پیچیده‌ترین ساعت مکانیکی دنیا یاد می‌شود. این ساعت به صورت خودکار و در فواصل معینی توسط سیستم سیم پیچی فوق دقیق خودرو کوک می‌شود. این ساعت از جنس طلا است و می‌توان آن را از جنس آبنوس سیاه نیز سفارش داد. این ساعت با هشت عدد الماس نیز تزئین شده است که قیمت آن را به رقم باور نکردنی ۱۶۰ هزار دلار می‌رساند.

  بخش فنی

بنتلی بتایگا هماننطور که گفته شد به پیشرانه‌ی دیزلی ساخت گروه فولکس واگن مجهز است. این پیشرانه یک مدل ۴ لیتری هشت سیلندر وی شکل است که در آئودی SQ7 نیز مورد استفاده قرار گرفته و می‌تواند ۴۲۹ اسب بخار قدرت و ۹۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند. این پیشرانه مجهز به سه عدد توربوشارژر است که دو تا از آن‌ها با گازهای اگزوز عمل کرده و یکی نیز از نوع الکتریکی است. توربوشارژر الکتریکی در هماهنگی کامل با دو توربوشارژر دیگر عمل می‌کند و در دورهای پایین که گازهای اگزوز فشار چندانی ندارند وارد عمل می‌شود و به این ترتیب تاخیر توربو را از بین می‌برد.

قدرت این پیشرانه در بنتلی بتایگا نیز مشابه است که البته مدل دیزلی را تبدیل به ضعیف‌ترین گونه‌ی بتایگا می‌کند، البته از سویی دیگر، مدل دیزلی کم آلاینده‌ترین مدل بتایگا نیز محسوب می‌شود. این خودرو در هر کیلومتر تنها ۲۱۰ گرم دی‌اکسید کربن تولید می‌کند و با یک بار سوخت گیری می‌تواند بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر مسافت را طی کند.

بنتلی بتایگا دیزلی مجهز به یک جعبه دنده‌ی هشت سرعته‌ی خودکار مجهز به تیپ ترونیک است، این جعبه دنده این خودرو را قادر می‌سازد تا در ۴.۶ ثانیه سرعت خود را از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برساند. شتاب صفر تا صد کیلومتر این مدل نیز با آئودی SQ7 برابر است. حداکثر سرعت بتایگا دیزلی معادل ۲۷۰ کیلومتر بر ساعت است که حدود ۲۰ کیلومتر سریع‌تر از آئودی است. آئودی به دلیل قوانین مخصوص خودروهای آلمانی دارای حداکثر سرعت محدود شده‌ی ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت است.

بنتلی بتایگا دیزلی همچنین به یک سیستم اگزوز سفارشی ویژه مخهز شده است که از عایق بندی صوتی بسیار مناسبی برخوردار بوده و تا حد امکان بهینه شده است. سایر امکانات نیز شامل مبدل کاتالیستی قابل تنظیم و سیستم استارت/استاپ است. مشخصات فنی بنتلی بتایگا V8 دیزلی را در جدول زیر می‌توانید مشاهده کنید:

بنتلی

نتیجه گیری

به گزارش زومیت،پیش بینی این که خریداران در دراز مدت چه واکنشی به این مدل نشان خواهند داد تا حدودی سخت است، اما بالاخره این خودروساز بریتانیایی نیازمند بود تا یک مدل دیزلی را نیز در سبد محصولات خود داشته باشد. خریداران خودروهای لوکس هم اکنون بیش از گذشته در خصوص مصرف سوخت و آلایندگی خودروهای خود نگران هستند و بنتلی قصد دارد تا به مدل دیزلی اکتفا نکرده و به زودی مدل هیبریدی را نیز روانه‌ی بازار کند. خوشبختانه بنتلی بتایگا دیزلی، این خودروساز را وارد عرصه‌ی جدیدی می‌کند و انتشار گاز دی اکسید کربن توسط محصولات بنتلی نیز کاهش خواهد یافت. مورد مثبت دیگر این است که کسانی که نگران قابلیت‌های حرکتی بودند حالا می‌توانند مطمئن باشند که این خودرو به یک پیشرانه ی قلدر و بزرگ مجهز است. پیشرانه‌ی هشت سیلندر خورجینی بتایگا، این خودرو را تبدیل به سریع‌ترین خودروی شاسی بلند دیزلی در جهان می‌کند در حالی که مصرف سوخت آن نیز بسیار مقرون به صرفه است.   

بنتلیبنتلیبنتلی

بنتلیبنتلیبنتلی

بنتلیبنتلی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا