نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

دانشگاه‌ها رشته‌های نوظهور را هدف بگیرند

رئیس دانشگاه شهید بهشتی با بیان اینکه باید رشته‌های نوظهور را مدنظر قرار دهیم، گفت: باید بررسی کنیم که این رشته‌های نوظهور در ۵ سال آینده علم کجا خواهند بود و در این مسیر هدف‌گذاری کنیم.

به گزارش سیناپرس، دکتر سید محمودرضا آقا میری در نشست ضرورت و امکان مرجعیت علمی از دیدگاه قرآن کریم که در پژوهشکده مطالعات بنیادین علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، گفت: برای مرجعیت علمی باید به دانشگاه‌ها ماموریت داده شود.

وی ادامه داد: همچنین باید مشخص شود که به چه سمتی قرار است برویم و برای رسیدن به مرجعیت علم باید زمانگذاری نیز انجام شود. برای اهداف باید زمان گذاشته شود که در دو سال آینده به کدام سمت برویم و همچنین ارزیابی کیفیت داشته باشیم تا مشخص شود پیشرفت کار چگونه است.

رئیس دانشگاه شهید بهشتی با تاکید بر ماموریت‌گرا کردن دانشگاه‌ها، گفت: دانشگاه‌ها نباید روی همه موضوعات کار کنند. نیاز محوری، ضرورت سنجی اهمیت زیادی دارد.

وی اظهار کرد: مزیت‌های کشور باید مشخص شود و در زمان‌های مختلف باید این مزیت‌ها و اهداف روزآمدسازی شوند.

آقامیری به حوزه‌های مهم برای رسیدن به مرجعیت علمی اشاره کرد و گفت: به نظر می‌رسد در برخی حوزه‌ها به‌ویژه در علوم انسانی رفتاری و اجتماعی کشور ما مزیت داشته باشد. به علاوه باید رشته‌های نوظهور را نیز مد نظر قرار داد و  بررسی کنیم که این رشته‌های نوظهور در ۵ سال آینده علم کجا خواهند بود و در این مسیر هدف‌گذاری کنیم.
نخستین همایش مرجعیت علمی ۲۹ آبان‌ماه توسط مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور برگزار می‌شود.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل