نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

صدور شناسه ايمني برای بیش از 2500 واحد تولیدی و صنعتي

مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی فارس از انجام ممیزی ایمنی و صدور شناسه ایمنی برای بیش از 2500 واحد تولیدی و صنعتی در سطح شهرک های صنعتی استان خبر داد.

به گزارش سینا پرس فارس، سيد مصطفي هاشمي مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی فارس در مراسم هفته نکوداشت پدافند غیرعامل با بيان اينكه شهرک‌های صنعتی جزو تاسیسات حساس و زیربنایی کشوری به شمار می‌روند و الزامات پدافند غیرعامل باید در آن‌ها مورد توجه قرار گیرد گفت: تلاش برای حفظ امنیت اين شهرك ها ضروری بوده و نحوه اجرای پدافند غیرعامل در این شهرک‌ها نيز حائز اهمیت است .

هاشمی افزود: با پیش‌بینی و رعایت موارد لازم در رابطه با ساخت‌وسازها در شهرک‌ها و نواحی صنعتی در اجرای سیاست‌ها و روش‌های پدافند غیرعامل تلاش ویژه‌ای شده است.

او در ادامه با بيان اينكه اصل پيشگيري و انجام اقدامات پيشگيرانه به منظور مقابله با حوادث و تهديدات در اولويت برنامه هاي كميته پدافند غير عامل شركت شهرك هاي صنعتي فارس قرار دارد گفت: در اين زمينه علاوه بر الزامات قانوني نظير حفظ حريم واحد هاي صنعتي و ايجاد و تجهيز ايستگاه هاي آتش نشاني ،احداث نيروگاه هاي برق مقياس كوچك و احداث درمانگاه و جانمايي واحد هاي صنعتي در زون هاي مختلف برخي اقدامات پيشگيرانه نظير بازرسي ايمني واحد هاي صنعتي و تهيه شناسنامه ايمني نيز بصورت مستمر انجام مي شود.

هاشمي با بيان اينكه شناسایی واحدهای تولیدی ریسک پذیر به‌صورت متناوب در دستور کار است و اطلاعات مربوطه به‌صورت منظم به‌روزرسانی می‌شود اضافه كرد: تاكنون با انجام طرح ويژه مميزي ايمني و بهداشت (HSE)درشهرك ها و نواحي صنعتي استان براي بيش از 2500 واحد صنعتي شناسنامه ايمني صادر شده و كار مميزي براي صدور شناسه ايمني ساير واحدهاي صنعتي نيز در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با اعلام این‌که طراحی و مکان یابی برای ایجاد شهرک‌های صنعتی جدید را نیز با در نظر گرفتن الزامات پدافند غیرعامل انجام می‌دهیم، تصریح کرد: سطح بندی شهرک‌ها و نواحی صنعتی برای مقابله با تهدیدات احتمالی در دستور کار است.

هاشمي بیان کرد: زیرساخت‌های ایمنی، بهداشت، محیط زیست و انرژی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی را مورد بازنگری قرار داده و در این راستا برنامه‌هایی تدوین نموده‌ایم که در دست اقدام است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با بیان این‌که دو نوع نگرش پدافندی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی وجود دارد، افزود: یک نگرش به واحدهای مستقر در شهرک‌های صنعتی و نگرش دیگر به مجموعه زیرساخت‌های شهرک‌ها و نواحی صنعتی برمی‌گردد.

هاشمي افزود: سطح بندی‌ شهرک‌ها و نواحی صنعتی شامل پست‌های برق، مخابرات، شبکه‌های آب، گاز، ایستگاه آتش نشانی و TBS را در دستور کار داریم و مصون سازی زیرساخت‌های حیاتی شامل محوطه چاه‌های آب، دریچه‌های مخازن، دیوارها و هدایت آب‌های سطحی نیز انجام شده است.

او با اعلام این‌که 2 رزمایش در شهرک‌ها و نواحی صنعتی با مشارکت و هماهنگی اداره كل پدافند غیرعامل استان انجام گرفته است، اضافه کرد: این رزمایش‌ها با هدف دستیابی به آمادگی عملیاتی در زیرساخت‌های حیاتی برگزار شد.

هاشمی در پایان با بيان اينكه اين شركت در سطح سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران به عنوان یکی از دستگاههای برتر کشور انتخاب شده است، تدوین طرح‌های پژوهشی و برگزاری دوره‌های آموزشی و کارگاه‌های تخصصی برای بررسی مسائل نوین پدافندی در حوزه صنعت را از دیگر اقدامات این سازمان در حوزه پدافند غیرعامل عنوان کرد.

خروج از نسخه موبایل