گفتگو‌های نخبگانی و دینی ایران و ارمنستان را جدی بگیریم

رهبر ارامنه حوزه اچمیادزین در دیدار رایزن فرهنگی کشورمان در ارمنستان بر ضرورت توسعه روابط فرهنگی به ویژه گفت و گو‌های نخبگانی و دینی به منظور کمک به صلح و آرامش در جهان و همچنین بر اجرای دور دوم گفت و گو‌های دینی بین تهران و کلیسای حوزه اچمیادزین تاکید کرد.

به گزارش سیناپرس حجت الاسلام و المسلمین ایمانی پور رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به منظور رساندن ندای مظلومیت ملت مسلمان فلسطین به سرتاسر جهان و به ویژه رهبران ادیان ابراهیمی و الهی و مجامع مختلف سیاسی، اجتماعی و قومی در کشور‌های مختلف در نامه‌ای به این رهبران، خواستار حمایت بی‌قید و شرط آنان از مظلومان فلسطینی در غزه و سرزمین‌های اشغالی و محکوم کردن جنایات صهیونیست‌های اشغالگر شد.

در ارمنستان نیز این نامه دادخواهی و ندای مظلومیت ملت مسلمان فلسطین به زبان ارمنی ترجمه و در نشستی با حضور محمد اسدی‌موحد، رایزن فرهنگی کشورمان به عالیجناب کاتولیکوس گارگین دوم، رهبر ارامنه‎ی حوزه اچمیادزین داده شد.

اسدی‌موحد به تشریح روابط دیرینه فرهنگی و اجتماعی دو کشور ایران و ارمنستان و نیز همزیستی مسالمت‌آمیز و برادرانه ارامنه ایرانی با دیگر هموطنانمان در شهر‌های مختلف ایران پرداخت.

رایزن فرهنگی کشورمان خواستار گسترش روابط دو کشور در زمینه برگزاری دور دوم گفت و گو‌های فرهنگی و بین الادیانی و نیز تبادل نخبگان دینی و ایجاد فرصت‌های مطالعاتی برای استادان و دانشجویان دو کشور شد و افزود: با توجه به مشترکات فرهنگی و سابقه دیرینه روابط ایران و ارمنستان در همه عرصه‌ها، برگزاری نشست‌های علمی و تبادل هیئت‌های فرهنگی برای تعمیق این روابط ضروری است.

عالیجناب کاتولیکوس گارگین دوم، رهبر ارامنه حوزه اچمیادزین هم ضمن قدردانی از رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به دلیل نامه ارزنده و پربار، بر ضرورت توسعه روابط فرهنگی به ویژه گفت و گو‌های نخبگانی و دینی به منظور کمک به صلح و آرامش در جهان و همچنین بر اجرای دور دوم گفت و گو‌های دینی بین تهران و کلیسای حوزه اچمیادزین تاکید کرد.

وی بر گسترش فعالیت‌های فرهنگی از جمله تبادل دانشجو و استاد و هیئت‌های مطالعاتی و تحقیقاتی با مراکز علمی دانشگاهی ایران تاکیدکرد و گفت: امیدواریم با کلیسای اچمیادزین شاهد توسعه برنامه‌ها باشیم.

رهبر ارامنه حوزه اچمیادزی ابراز امیدواری کرد که بتواند در اولین فرصت از جمهوری اسلامی ایران دیدار کند و شاهد ظرفیت‌ها و دستاورد‌های جمهوری اسلامی ایران باشد و با مردم و مسئولان فرهنگ دوست ایران و  ارامنی های ایرانی بیشتر آشنا شود.

وی با ابراز احساسات پرشور و دلسوزانه خود درباره مظلومان فلسطینی، نفرت و انزجار خود و ارامنه حوزه اچمیادزین را از اقدامات جنایتکارانه صهیونیست ‌های اشغال‌گر در حق ملت مظلوم فلسطین اعلام کرد.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا