نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

گفتگو‌های نخبگانی و دینی ایران و ارمنستان را جدی بگیریم

رهبر ارامنه حوزه اچمیادزین در دیدار رایزن فرهنگی کشورمان در ارمنستان بر ضرورت توسعه روابط فرهنگی به ویژه گفت و گو‌های نخبگانی و دینی به منظور کمک به صلح و آرامش در جهان و همچنین بر اجرای دور دوم گفت و گو‌های دینی بین تهران و کلیسای حوزه اچمیادزین تاکید کرد.

به گزارش سیناپرس حجت الاسلام و المسلمین ایمانی پور رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به منظور رساندن ندای مظلومیت ملت مسلمان فلسطین به سرتاسر جهان و به ویژه رهبران ادیان ابراهیمی و الهی و مجامع مختلف سیاسی، اجتماعی و قومی در کشور‌های مختلف در نامه‌ای به این رهبران، خواستار حمایت بی‌قید و شرط آنان از مظلومان فلسطینی در غزه و سرزمین‌های اشغالی و محکوم کردن جنایات صهیونیست‌های اشغالگر شد.

در ارمنستان نیز این نامه دادخواهی و ندای مظلومیت ملت مسلمان فلسطین به زبان ارمنی ترجمه و در نشستی با حضور محمد اسدی‌موحد، رایزن فرهنگی کشورمان به عالیجناب کاتولیکوس گارگین دوم، رهبر ارامنه‎ی حوزه اچمیادزین داده شد.

اسدی‌موحد به تشریح روابط دیرینه فرهنگی و اجتماعی دو کشور ایران و ارمنستان و نیز همزیستی مسالمت‌آمیز و برادرانه ارامنه ایرانی با دیگر هموطنانمان در شهر‌های مختلف ایران پرداخت.

رایزن فرهنگی کشورمان خواستار گسترش روابط دو کشور در زمینه برگزاری دور دوم گفت و گو‌های فرهنگی و بین الادیانی و نیز تبادل نخبگان دینی و ایجاد فرصت‌های مطالعاتی برای استادان و دانشجویان دو کشور شد و افزود: با توجه به مشترکات فرهنگی و سابقه دیرینه روابط ایران و ارمنستان در همه عرصه‌ها، برگزاری نشست‌های علمی و تبادل هیئت‌های فرهنگی برای تعمیق این روابط ضروری است.

عالیجناب کاتولیکوس گارگین دوم، رهبر ارامنه حوزه اچمیادزین هم ضمن قدردانی از رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به دلیل نامه ارزنده و پربار، بر ضرورت توسعه روابط فرهنگی به ویژه گفت و گو‌های نخبگانی و دینی به منظور کمک به صلح و آرامش در جهان و همچنین بر اجرای دور دوم گفت و گو‌های دینی بین تهران و کلیسای حوزه اچمیادزین تاکید کرد.

وی بر گسترش فعالیت‌های فرهنگی از جمله تبادل دانشجو و استاد و هیئت‌های مطالعاتی و تحقیقاتی با مراکز علمی دانشگاهی ایران تاکیدکرد و گفت: امیدواریم با کلیسای اچمیادزین شاهد توسعه برنامه‌ها باشیم.

رهبر ارامنه حوزه اچمیادزی ابراز امیدواری کرد که بتواند در اولین فرصت از جمهوری اسلامی ایران دیدار کند و شاهد ظرفیت‌ها و دستاورد‌های جمهوری اسلامی ایران باشد و با مردم و مسئولان فرهنگ دوست ایران و  ارامنی های ایرانی بیشتر آشنا شود.

وی با ابراز احساسات پرشور و دلسوزانه خود درباره مظلومان فلسطینی، نفرت و انزجار خود و ارامنه حوزه اچمیادزین را از اقدامات جنایتکارانه صهیونیست ‌های اشغال‌گر در حق ملت مظلوم فلسطین اعلام کرد.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل