نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

کانادا میزبان نمایشگاه و کنفرانس جهانی انرژی های پاک

یکی از معضلات مهم پیش روی جوامع انسانی در دهه های اخیر ، بحث آلودگی محیط زیست و تولید آلاینده های جوی است. این موضوع که همزمان با صنعتی شدن جوامع و رویکرد گسترده انسان ها به استفاده از سوخت های فسیلی به وجود امده، در سال های اخیر یکی از دغدغه های سران کشورهای مختلف دنیا بوده و در این میان یکی از مهمترین اهداف پیش روی جوامع صنعتی، استفاده از انرژی های پاک و تجدید پذیر است. به همین دلیل در سال های اخیر برنامه ریزی های کلانی در سطح جهان با هدف افزایش استفاده از انرژی های پاک انجام می شود که یکی از مهم ترین آن ها نمایشگاه بین المللی فناوری های پاک در کانادا است.

هدف اصلی این نمایشگاه، آشنا کردن توده مردم با انرژی های پاک و مزایای استفاده از این انرژی است. در این مراسم به بهترین طرح سال در حوزه پیشبرد استفاده از فناوری های پاک، جایزه ویژه ای اهدا می شود.

هدف اصلی این نمایشگاه، آشنا کردن توده مردم با انرژی های پاک و مزایای استفاده از این انرژی است. در این مراسم به بهترین طرح سال در حوزه پیشبرد استفاده از فناوری های پاک، جایزه ویژه ای اهدا می شود. این نمایشگاه از روز بیست و هشتم سپتامبر برابر با هفتم مهر ماه آغاز به کار کرده و  بیش از 40 شرکت و موسسه فعال در زمینه انرژی های پاک به همراه تیم های دانشجویی اقدام به معرفی تازه ترین فناوری های ابداع شده در این حوزه می کنند.  

در توضیح وظایف تعیین شده در این نمایشگاه و کنفرانس عنوان شده است: کارشناسان و متخصصین ما به شما در راستای انتخاب حقوق خود در زمینه آموزش ، ارتباط با منابع اطلاعاتی و مدیریت انرژی و فناوری های این حوزه یاری می رسانند.

در این نمایشگاه طرح های متعددی ارائه شده است که در بین آن ها طرح ساخت باتری های کوچک و بدون آلایندگی و تجزیه پذیری که توسط چاپگرهای سه بعدی ساخته می شوند، توجه کارشناسان را به خود جلب کرده است. این باتری توسط دانشجویان دانشگاه سیمون فراسر طراحی شده است.

یکی دیگر از طرح های جالب توجه ارائه شده در این نمایشگاه، سطل زباله های هوشمندی هستند که قادر به تفکیک خودکار زباله ها بوده و همچنین می توانند بار کد روی بسته بندی های استفاده شده در موادی که دور انداخته شده اند از جمله بطری ها، جعبه های مواد غذائی ، بسته بندی های مختلف و … را شناسائی و تفکیک کنند.

در حاشیه این نمایشگاه و کنفرانس بین المللی، کارگاه های آموزشی متعددی نیز با هدف افزایش آگاهی مردم برگزار می شود.

منبع: gtec.ca

ترجمه: فاطمه کردی

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل