نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

تقدیر از سه فعال اقتصادی فارس به عنوان صادرکننده نمونه ملی

در مراسم بیست و هفتمین سالروز ملی صادرات از 3 فعال اقتصادی استان فارس به عنوان صادرکننده نمونه ملی توسط وزیر صنعت، معدن و تجارت تقدیر بعمل آمد.

به گزارش سینا پرس فارس، در بیست و هفتمین مراسم روز ملی صادرات از 56 صادرکننده نمونه ملی با اهدا لوح و تندیس توسط وزیر صنعت، معدن و تجارت در سالن اجلاس سران تقدیر به عمل آمد.

این مراسم هر ساله با هدف ارزیابی تحقق اهداف صادراتی، شناسایی فعالان و الگوهای موفق در عرصه صادرات کالا و خدمات غیرنفتی و ارج نهادن به تلاش‌های قابل تقدیر آنان و براساس معیارهای تعیین شده با حضور مسئولان ارشد اجرایی کشور از جمله وزیر صنعت، معدن و تجارت، رئیس و اعضای اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و صادرکنندگان نمونه و ممتاز برگزار می‌شود.

شرکت رامک (تولیدکننده انواع محصولات لبنی)، مجتمع صنعتی ذوب آهن پاسارگاد (فولادسازی از مرحله دریافت سنگ آهن از معدن تا تولید انواع فولادهای آلیاژی) و شرکت سیمان لامرد (تولید انواع سیمان پرتلند) از این ۵۶ واحد فعال اقتصادی منتخب و از استان فارس بودند که به عنوان صادرکننده نمونه ملی در سال 1402 از سوی وزیر صنعت، معدن و تجارت تقدیر شدند.

گفتنی است؛ در روند انتخاب صادرکننده نمونه، شاخص‌های مختلفی از جمله «سنجش تولید و سرمایه‌گذاری مشترک با طرف‌های خارجی»، «عمق دانش بنیانی»، «فعالیت در مناطق محروم و کم برخوردار»، «میزان اشتغال‌زایی»، «میزان نفوذ در شبکه مصرف بازارهای هدف»، «سطح پیچیدگی محصول و ارزش افزوده»، «عضویت در تشکل‌های تخصصی صادراتی»، «ثبت برند بین‌المللی» و «استفاده از نیروی انسانی، مصالح و تجهیزات داخلی در پروژه‌های خارج از کشور» دخیل است.

خروج از نسخه موبایل