نیسان صندلی خودران ساخت

در همین راستا نیز به تازگی از نمونه یک صندلی رونمایی کرده است که مخصوص بانک‌ها و مکان‌هایی است که افراد در نوبت می‌نشینند و این صندلی خودش افراد را به نوبت حرکت می‌دهد.

این صندلی‌ که ProPilot نام دارد، بعد از ایده انقلابی قبلی نیسان یعنی صندلی‌های خودپارک آمده است. صندلی هوشمند Parking Chair قادر بود بعد از پایان جلسه، بلافاصله در جای خود پشت میز قرار گیرد.
اما ProPILOT که «خودران» هم نامیده می‌شود، با اصولی شبیه به خودروها حرکت می‌کند. یعنی با حفظ فاصله بین صندلی جلویی و عقبی حرکت می‌کند و با همین فاصله هم سر جایش می‌ایستد.


هدف از ساخت این صندلی، استفاده از آن در رستوران‌ها یا آرایشگاه‌هاست که در آن افراد مجبورند در صف بایستند. با این صندلی‌ها، افراد در صف می‌نشینند و دیگر خودشان جابه‌جا نمی‌شوند. زیرا صندلی‌ها خودشان به ترتیب به سمت جلوی صف حرکت می‌کنند و صندلی اولی که خالی می‌شود، خودش به سمت ته صف حرکت می‌کند.


به گزارش آنا،نیسان برای ساخت این صندلی ازچرخ‌های موتوردار استفاده کرده است و دوربینی روی آن تعبیه کرده است تا بتواند صندلی جلویی خودش را در صف مانیتور کند و نسبت به فاصله با آن حرکت کند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا