نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

اجرای طرح های فاضلاب در بسیاری از نقاط کشور حیاتی است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون)، معصومه ابتکار امروز- چهارشنبه- در آیین پایانی دوازدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت آب و تاسیسات آب و فاضلاب ایران افزود: طبق تاکید ریاست جمهوری مساله آب و محیط زیست در اولویت کاری برنامه ششم توسعه قرار گرفته است.
وی شورای عالی آب را مهم ترین نماد توجه دوباره به آب و محیط زیست دانست و اضافه کرد: امروزه به هیچ عنوان نمی توانیم در سیاست ها به ابعاد مختلف مساله آب بی توجه باشیم، سیاست دولت نیز توجه بیشتر به مدیریت صحیح منابع آب و مباحث ارزیابی محیط زیستی است.
رئیس سازمان محیط زیست بر تصفیه صحیح و بازچرخانی آب و همچنین لزوم جلوگیری از آلودگی منابع آب سفره های زیرزمینی و رودخانه ها تاکید کرد و افزود: دولت پس از مدت ها به موضوع رودخانه ها به عنوان شریان و اکوسیستم حیاتی کشور توجه کرده است.
معاون رئیس جمهوری احیای دریاچه ارومیه را یکی از دستاوردهای دولت برشمرد و تصریح کرد: برای احیای این دریاچه راهی در پیش داریم که گام هایی از آن نیز مرتبط با تصفیه و بازچرخانی فاضلاب هاست.
رئیس سازمان محیط زیست بر لزوم بهره مندی از توان علمی روز دنیا برای مدیریت منابع آب کشور تاکید کرد و افزود: حفظ سفره ها، جلوگیری از برداشت غیرمجاز از منابع آب زیرزمینی و ارتقای سطح فناوری های مرتبط با آبیاری های نوین کلید اصلاح مدیریت منابع آب کشور است و باید توجه ویژه ای با این مقوله داشت.
به گزارش ایرنا دوازدهمین نمایشگاه آب و تاسیسات آب و فاضلاب کشور از چهارم تا هفتم مهرماه در محل نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار شد و پذیرای بیش از 400 شرکت داخلی و بین المللی بود.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل