نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

چوب ماهیگیری نانویی ساخته شد

به گزارش تارنمای compositesworld، ‌در این چوب های ماهیگیری از فناوری گرافن دستاورد یک استارتاپ آمریکایی به نام شرکت میتو متریال سلوشنز (MITO Material Solutions) استفاده شده است.

این چوب‌ های ماهیگیری از یک ماده فیبر کربن هیبریدی ساخته شده اند که از مدول بالا و استحکام قابل توجه برخوردار هستند. با افزودن گرافن به این چوب‌های ماهیگیری، استحکام و پایداری چوب ماهیگیری بهبود قابل توجه پیدا می‌کند و در عین حال وزن آن کاهش می‌یابد.

این اولین باری نیست که از گرافن برای ساخت چوب ماهیگیری استفاده می‌شود، در سال ۲۰۱۶، شرکت آمریکایی اپلاید گرافن متریالز (Applied Graphene Materials) مواد گرافنی خود را برای استفاده در تولید طیف وسیعی از چوب‌های ماهیگیری، ساخته شده توسط شرکت انگلیسی سنچری کامپوزیت (Century Composites) عرضه کرد. شرکت سنچری طیف جدیدی از چوب‌های ماهیگیری حاوی گرافن را معرفی کرد که با نام تجاری Graphex به فروش می‌رسد.

در آوریل ۲۰۲۳ استارتاپ آمریکایی میتو متریال سلوشنز اولین محصول گرافنی خود را معرفی کرد. میتو با مشارکت تولیدکننده پوشش‌های صنعتی Forrest Technical Coatings، پلتفرم فناوری ثبت شده خود را برای تولید گرافن عامل‌دار به‌عنوان افزودنی‌ به کار گرفت.

این استارتاپ با همکاری یک زن و شوهر (یعنی هیلی کیت و کیوین کیت) به‌عنوان یک استارتاپ در سال ۲۰۱۵ بر اساس فناوری نانو افزودنی توسعه یافته توسط دانشگاه ایالتی اوکلاهما و تحقیقاتی که توسط بنیاد ملی علوم (NSF) تامین مالی شده، شروع به کار کرد.

این شرکت افزودنی‌هایی را توسعه داده و تولید می‌کند که تولیدکنندگان پلیمر را قادر می‌سازد تا عملکرد محصولات خود را ارتقا دهند. نام‌ تجاری آن MITO E-Go بوده که یک افزودنی مبتنی بر گرافن است که به کامپوزیت‌های تقویت شده با فیبر اضافه شده و بهبود میزان ترموپلاستیک، دوام، انعطاف‌پذیری، عملکرد و پایداری را در محصول نهایی افزایش می‌دهد.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل