نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

نقشه راه «استفاده از هیدروژن به جای نفت» تدوین می‌شود

 استفاده از هیدروژن به عنوان حامل انرژی یکی از موضوعات به‌روز در برنامه‌های علم و فناوری حوزه انرژی در جهان است و مجموعه فعالیت‌های اقتصادی حول آن، با عنوان اقتصاد هیدروژن شناخته می‌شود. اقتصاد هیدروژن مجموعه روش‌هایی مبتنی بر جایگزینی انرژی حاصل از هیدروژن است که به نحوی کارآمد و پاک، به عنوان جایگزین سوخت‌های فسیلی مطرح هستند.

روح‌الله دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، در پیام‌رسان ایرانی «ویراستی»، در پاسخ به یک کاربر از پیگیری برای تدوین نقشه راه اقتصاد هیدروژن در کشور خبر داد. او نوشت: «با پیگیری ستاد اقتصاد دانش‌بنیان انرژی در معاونت علمی، ضرورت تدوین نقشه راه اقتصاد هیدروژن به استحضار رئیس محترم جمهور رسیده و تدوین آن ‌با همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط به این معاونت سپرده شده است.»

انرژی هیدروژن از منابع تجدیدپذیر، امروزه در حال جلب توجه سرمایه‌گذاران و سیاست‌گذاران در جهان است و کشورهای مختلفی چون مالزی، چین، استرالیا، کره جنوبی و آلمان در حال انجام اقدام‌های اساسی در توسعه این نوع انرژی هستند که می‌تواند منبع اصلی انرژی در آینده بدون کربن جهان باشد.

گفتنی است، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بیش از 20 ستاد با موضوعات توسعه فناوری و یا توسعه اقتصاد دانش‌بنیان دارد که ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان انرژی یکی از آن‌هاست. کمک به رفع مشکل ناترازی گاز با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان، کمک به اجرایی کردن برنامه‌های مربوط به بهینه‌سازی مصرف انرژی و محیط زیست و رفع مشکلات و حل نظام مسائل حوزه انرژی از اهم وظایف و مأموریت‌های این ستاد است.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل