نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

مسابقه مجازی آمادگی جسمانی قهرمانی کشور ویژه نابینایان و کم بینایان برگزار می شود

سینا

رئیس انجمن ورزش‌های همگانی استان فارس گفت: همزمان با سراسر کشور، اولین دوره مسابقه مجازی آمادگی جسمانی قهرمانی کشور ویژه نابینایان و کم بینایان در شیراز برگزار می شود.

به گزارش سینا پرس فارس، محمدرضا جعفری رئیس انجمن ورزش‌های همگانی استان فارس در جمع خبرنگاران ضمن تبریک هفته تربیت بدنی گفت: پویایی هر جامعه در مسیر تعالی و پیشرفت در گرو بهره مندی آن جامعه از نشاط اجتماعی و طراوت و به ویژه نیروی جوان با انگیزه و سالم است که بخش مهمی از این هدف، به واسطه ترویج فرهنگ ورزشکاری، میسر خواهد شد.

جعفری در ادامه از برگزاری اولین دوره مسابقه مجازی آمادگی جسمانی قهرمانی کشور به مناسبت گرامیداشت روز عصای سفید، هفته پارالمپیک و هفته تربیت بدنی در شیراز همزمان با سراسر کشور خبر داد و گفت: این مسابقات با هدف توسعه ورزش همگانی و ارتقا سلامتی، ایجاد روحیه سرزندگی و شادابی در بین عزیزان نابینا و کم بینا برگزار خواهد شد.

به گفته او؛ حرکات ورزشی در این مسابقه شامل پروانه، برپی، شنای کامل، دراز و نشست کامل آقایان و بانوان در رده سنی زیر ۲۰ سال و زیر ۴۰ سال در دو کلاس B1 , B2/B3 خواهد بود.

رئیس انجمن ورزش‌های همگانی استان فارس افزود: علاقمندان می بایست جهت ثبت نام به سامانه ملی فدراسیون ورزشهای نابینایان و کم بینایان https://portal.blindsports.ir/Home/LogIn مراجعه نمایند.

جعفری اضافه کرد: شرکت کنندگان باید کلیپ اجرای حرکت خود را که به ترتیب و پشت سرهم انجام میدهند را با گوشی همراه به صورت افقی و از نمای جانب فیلمبرداری نموده و به صورتیکه تمام اعضای بدن در حین اجرا در فیلم دیده شود.

او ادامه داد: شرکت کنندگان باید مشخصات خود را از جمله نام و نام خانوادگی، استان، تاریخ تولد و شماره تماس خود را روی کلیپ درج نمایند.

رئیس انجمن ورزش های همگانی نابینایان و کم بینایان استان فارس افزود : مهلت ارسال کلیپ از ۲۶ مهر ماه تا ۱۲ آبان ماه میباشد و به کلیپ های بعد از این تاریخ ترتیب اثر نخواهد شد و به برندگان جوایز نقدی از طرف فدراسیون ورزشهای نابینایان و کم بینایان اهدا خواهد شد.

جعفری با تاکید بر اینکه شرکت کنندگان باید پوشش ورزشی داشته و شئونات اسلامی را رعایت نمایند، افزود: این افراد میتوانند جهت اطلاعات بیشتر و یا ارسال کلیپ با شماره همراه ۰۹۱۶۳۱۰۲۸۳۶ تماس حاصل نمایند.

خروج از نسخه موبایل