گاردین:مجرمین از قاچاق جانوران، سالانه میلیون ها دلار به جیب می زنند

این تحقیقات که در نشریه گاردین منتشر شد،این تحقیقات، هویت مظنونین به تجارت جانوران را در چندین کشور مختلف از آفریقای جنوبی گرفته تا تایلند و چین، فاش کرده است.در طول سال گذشته نشریه گاردین با چندین محقق مستقل در سازمان ضد قاچاق Freeland که اطلاعات و خدمات تحلیلی موردنیاز یک گروه نظارتی وابسته به دولت تایلند را فراهم می کند، همکاری داشته است. این سازمان در غیاب یک نهاد بین المللی برای مبارزه با قاچاق جانوران و اجزای بدن آن ها، موافقت کرده است تا تمام اطلاعاتی را که ظرف 14 سال گذشته درباره قاچاقچیان به دست آورده، در اختیار دولت تایلند قرار دهد تا آن ها را شناسایی کند.

در این گزارش از دو برادر ویتنامی موسوم به برادران باک نام برده شده است که ظاهرا یکی از اولین مسیرهای قاچاق جانوران در معرض انقراض را ایجاد کرده اند.
همچنین در این گزارش آمده است که قاچاقچیان فعال در این زمینه، از حمایت سیاسی چندین کشور برخوردار بوده اند و حتی یکی از این دولت ها سهم 2 درصدی از کل درآمد حاصل از واردات غیرقانونی جانوران را از قاچاقچیان دریافت می کرده است.
این تحقیقات در جریان یک کنفرانس بسیار مهم منتشر شده است که با حضور نمایندگان 182 کشور عضو «کنوانسیون تجارت بین المللی گونه های در معرض انقراض» از روز شنبه در ژوهانسبورگ برگزار شده و قرار است در آن درباره آینده جانورانی که توسط قاچاقچیان مجرم کشته می شوند، تصمیم گیری شود.
قاچاق جانوران با درآمد سالانه 23 میلیارد دلار، چهارمین بازارسیاه جهان بعد از بازارهای قاچاق دارو، انسان و اسلحه محسوب می شود. اما بر خلاف بازارهای سیاه مذکور، اجرای قوانین بین المللی وضع شده برای مقابله با قاچاق جانوران، از کارآیی لازم برخوردار نبوده است.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا