نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

استان فارس، مهد علم، فرهنگ، ادب و هنر است

سینا

رئیس جمهور، استان فارس را مهد علم، فرهنگ، ادب و هنر دانست و گفت: فارس را می‌توان دارالعلم نامید.

به گزارش سینا پرس فارس، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی امروز ۲۰ مهرماه در فرودگاه شهید آیت‌الله دستغیب شیراز با اشاره به اهداف و برناه های سفر خود به استان فارس گفت: دولت سیزدهم تاکنون تمام تلاش خود را کرده است که مردم استان فارس در رفاه باشند و مشکلاتشان مرتفع شود اما به دلیل برخی از عقب‌ماندگی‌های که از قبل وجود داشته است باید تلاش مضاعفی برای رفع این مشکلات انجام داد.

رییس جمهور اظهار داشت: در دور اول سفر به استان فارس و شیراز به دلیل شیوع کرونا نتوانسیم دیدارهای مردمی آنچنان که باید و شاید داشته باشیم اما شرایط این سفر متفاوت شده است و می‌توانیم به برخی از شهرها سفر کنیم و از برخی از پروژه‌هایی که در دور اول سفر تصویب شدند، سرکشی و از پیشرفت کار مطلع شویم.

رئیسی میزان پیشرفت پروژه‌های تصویب شده در دور اول سفر به استان فارس را خوب توصیف کرد و افزود: برخی از اقدامات انجام شده است و برخی موارد هم در دست اقدام است که با جدیت در استان دنبال می‌شوند و در این سفر از این پروژه‌ها سرکشی خواهیم کرد چرا که این پروژه‌ها در توسعه استان فارس نقش‌آفرین هستند.

رئیس جمهور، استان فارس را مهد علم، فرهنگ، ادب و هنر دانست و گفت: اینجا را می‌توان دارالعلم نامید. فارس مرکز ادب و هنر، قطب سلامت، گردشگری، کشاورزی، معدن و… استان و حقیقتاً ظرفیت‌های بسیاری دارد و با این ظرفیت‌های خدادادی می‌توان اقدامات متعددی انجام داد.

رئیسی ضمن ادای احترام به تمام بزرگان، مفاخر، شهدای عالی قدر و جانبازان و ایثارگران استان فارس ابراز امیدواری کرد: این سفر آنچنان که برنامه‌ریزی شده است، انجام شود و در این دو روز بتوان با برنامه‌های که در نظر گرفته شده است، به برخی از مسائل فارس رسیدگی کنیم.

خروج از نسخه موبایل