نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

سیزدهمین همایش دانشجویی مهندسی مواد و متالورژی گشایش یافت

مراسم افتتاحیه سیزدهمین همایش دانشجویی مهندسی مواد و متالورژی روز دوشنبه با حضور مهمان هایی از دانشگاه های ایران، عراق و آلمان برگزار شد.
دبیر اتحادیه انجمن های علمی دانشجویی مهندسی مواد و متالورژی ایران در این مراسم به شکل گیری همایش دانشجویی مهندسی مواد و متالورژی از سال 1380 اشاره کرد و برگزاری سیزدهمین دوره آن را نشانگر موفقیت و روند رو به رشد و پیشرفت این رویداد علمی برشمرد.
'سعید سلیمانی' برگزاری چهار دوره مسابقات ریخته گری را از جمله برنامه های این اتحادیه عنوان کرد و از برگزاری پنجمین دوره این رقابت ها از چهارم تا هفتم آذرماه به میزبانی دانشگاه علم و صنعت ایران خبر داد.
سیزدهمین همایش دانشجویی مهندسی مواد و متالورژی به همت انجمن علمی مهندسی مواد دانشگاه صنعتی امیرکبیر تدارک یافته است که اولین روز برگزاری آن به ارائه سخنرانی ها و مقالات علمی و دومین روز آن به برپایی ایده بازار اختصاص خواهد داشت.
این همایش دانشجویی در دو محور اصلی شامل مهندسی متالورژی و مهندسی مواد تدارک یافته است که مباحث مهندسی متالورژی پیرامون خواص فیزیکی و مکانیکی مواد، ریخته گری، مهندسی سطح، شکل دهی مواد، متالورژی استخراجی، جوشکاری، خوردگی، مدیریت تولید مواد، الکتروشیمی، متالورژی پودر، شبیه سازی، مدل سازی فرایند، بررسی های غیر مخرب و بهینه سازی فرایند ارائه خواهد شد.
مباحث مهندسی مواد این همایش نیز با موضوعات سرامیک، مواد پلیمری، کامپوزیت، بیو مواد، مواد پیشرفته، مواد هوشمند، مواد نانو، مواد سبز (زیست سازگار)، انرژی های نو، فیزیک حالت جامد، خواص الکتریکی و مغناطیسی مواد، سنتز مواد، بازیافت، فرایندهای ساخت و تولید مواد ارائه می شود.
متالورژی (Metallurgy) یا علم کار با فلزات، شاخه ای از علم مواد است که به شناخت و استخراج فلزات و فناوری های کار با فلزات می پردازد.
به گزارش ایرنا، این دانش، جداسازی مواد معدنی از سنگ معدن آنها، ذوب، تصفیه و تولید شمش، بهبود خواص و تهیه آلیاژها و فن کار بر روی فلزات و شکل دهی آنها را دربر می گیرد. 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل