نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

آزادراه شیراز – اصفهان در آستانه بهره برداری

سینا

مدیرکل دفتر فنی، امور عمرانی و حمل و نقل ترافیک استانداری فارس گفت: همزمان با سفر ریاست جمهوری به استان فارس، فاز نخست آزادراه شیراز – اصفهان بزرگترین آزادراه کشور، در 6 قطعه با رعایت کامل استانداردهای لازم به بهره برداری می رسد.

به گزارش سینا پرس فارس، امیرحسین جمشیدی مدیرکل دفتر فنی، امور عمرانی و حمل و نقل ترافیک استانداری فارس، امروز 8 مهرماه در حاشیه بازدید از قطعات 5 و 6 در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اتصال اصفهان به شیراز از طریق آزادراه و از قطعه حدفاصل ایزدخواست به شهرضا آغاز می‌شود، افزود: طول کل پروژه 226 کیلومتر است که قرار است 211 کیلومتر آن در سفر ریاست جمهوری به فارس به بهره برداری برسد.

جمشیدی با بیان اینکه از 7 قطعه اجرایی آزادراه شیراز – اصفهان، 6 قطعه دارای 98.5 درصد پیشرفت فیزیکی است که تا سفر ریاست جمهوری این قطعات تکمیل میشود، کوتاه شدن 130 کیلومتری مسیر، تقلیل مدت زمان سفر، کاهش مصرف سوخت و از همه مهمتر کاهش میزان تصادفات جاده ای و خسارات ناشی از آن را از مزایای این آزادراه عنوان کرد.

مدیرکل دفتر فنی، امور عمرانی و حمل و نقل ترافیک استانداری فارس با بیان اینکه تمام پروژه‌های عمرانی دارای مطالعات زیستی‌محیطی است تصریح کرد: آزادراه شیراز- اصفهان یکی از زیباترین آزادراه‌های کشور است و پیش از اجرای این پروژه، نیز تأییدیه سازمان محیط زیست کشور اخذ شده است.

جمشیدی اظهار داشت: منابع مالی این آزادراه ۵۰ درصد وزارت راه و شهرسازی و ۵۰ درصد توسط وزارت دفاع تامین شد که در سال‌های اخیر شاهد مشارکت ۱۰ درصدی شرکت عمران صدرا در این پروژه هستیم.

مدیر پروژه‌های بزرگراهی استان فارس نیز در ادامه این نشست با اشاره به اینکه از ظرفیت بنگاه‌های اقتصادی و بخش خصوصی در محورهای جاده‌ای استان فارس به خصوص آزادراه شیراز ـ اصفهان استفاده می‌شود، تأکید کرد: چند نقطه مهم نظیر نقاط حادثه‌خیز، تونل‌ها و… برای تأمین روشنایی پیش‌بینی و انجام شده است قبل از افتتاح کامل پروژه و در زمستانی که مه پدیدار می‌شود بقیه روشنایی نصب خواهد شد.

محمد بزرگ‌زاده خدمات رفاهی در طول آزاد راه شیراز ـ اصفهان را مورد توجه قرار داد و گفت: 4 مجتمع خدمات رفاهی در مسیر رفت و 4 مجتمع خدمات رفاهی در مسیر برگشت در حال اجراست که یک مورد آن به بهره‌برداری رسیده است.

خروج از نسخه موبایل