ضرورت توجه دانشجویان به کسب علم همراه با اخلاق

دکتر محمدرضا فراهانی در پیامی که به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید منتشر شد، دانشجویان و دانشگاهیان را به کسب علم همراه با تهذیب و جهاد اخلاقی توصیه کرد.

مشروح این پیام به شرح ذیل است:
"ماه مهر که از راه‌ می‌رسد، تلألو خورشید دانش و آگاهی بر تارک آسمان علم و معرفت می‌درخشد و اکسیر دانایی و فرهیختگی در اتمسفر جامعه بذرافشان می‌شود. مهر با خود بوی عشق همراه با تعقل، دانش همراه با عرفان و ایمان همراه با تدبر آورده و جانی تازه به طبیعت اندیشه‌ورزی می‌بخشد.

حال که طبیعت علم‌اندوزی دوباره با طراوت شده است، شایسته است کنشگران سنگر علم و تهذیب با جهاد علمی و اخلاقی در راه اهتراز پرچم فرهیختگی و علم اندوزی ایران اسلامی در بلندترین قله‌های علم و معرفت، گام بردارند، همان‌طور که حق تعالی در سوره مبارکه مجادله می‌فرمایند: «یَرْفَعِ اللَّهُ الَّذِینَ آمَنُوا مِنْکُمْ وَ الَّذِینَ أُوتُوا الْعِلْمَ دَرَجاتٍ‏»؛ خداوند کسانی را که ایمان آورده‌‏اند و کسانی را که علم به آنان داده شده، درجات عظیمی می‏‌بخشد.

اینجانب فرا رسیدن «ماه بازگشایی مراکز تحصیل علم و معرفت» را به همه ارادتمندان ساحت علم و دانش و سنگربانان تحصیل و تهذیب تبریک گفته و «هفته دفاع مقدس» را که یادآور رشادت‌ها و جانفشانی‌های شهدای پاک سرشت ایران اسلامی خصوصاً «شهدای جامعه دانشگاهی» و «شهدای مدافع حرم» است، گرامی می‌دارم".

 

 

منبع:ایسنا

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا